Land Rover Discovery als droomkeuken voor topkok Jamie Oliver

05 OKTOBER 2017, BEESD
Topkok en TV-persoonlijkheid Jamie Oliver en Jaguar Land Rover hebben de ultieme mobiele keuken gerealiseerd. Een creatie die het veelzijdige karakter van de Land Rover Discovery op bijzondere wijze uitlicht. Een SUV met ruimte voor Jamie’s gezin én met een scala aan keukenattributen, zoals een slow-cooker, barbecue, ijsmachine en een dispenser voor olijfolie. Deze Discovery kan zelfs boter karnen tijdens het rijden.

Het idee voor een rijdende keuken komt van Jamie Oliver zelf. Jaguar Land Rover’s Special Vehicle Operations (SVO) heeft het uitgewerkt voor de topkok, die al zijn hele leven fan is van Land Rover en tevens een trouwe klant. Het resultaat is werkelijk uniek – het is de enige Discovery ter wereld met een broodrooster in de centrale console en een door de power take off (pto) aangedreven roterende grill. Andere ingenieuze features zijn de naast het motorblok gesitueerde slow-cooker, een pastamaker, een bakplaat op gas en een uitschuifbare eet- en werktafel achterin compleet met TV-scherm. In de achterruiten zijn zelfs een kruidentuintje en een kruidenrek gerealiseerd.

Jamie Oliver: “I gave Land Rover a massive challenge to create the ultimate kitchen on wheels. I dreamt big and asked for a lot, and what they’ve done has blown my mind. I didn’t think they’d actually be able to put a slow-cooker next to the engine and an olive oil dispenser in the boot, but they did. The result is an amazing Discovery, tailored perfectly for me and the family – we love it. This unique creation means we can take our culinary adventures to the next level.”

Het SVO team is niet minder trots op deze uitzonderlijke creatie.

David Fairbairn, Hoofd van Bespoke bij SVO: “As a team, we never imagined we would be asked to produce wheels that churn butter so it has been great fun working alongside Jamie to bring his vision to life. He really wanted to push the boundaries of what was possible with this versatile vehicle and the team fully embraced the challenge. Discovery helps our customers make every day an adventure, and this special vehicle will give Jamie and his family the chance to cook amazing meals anywhere they want to. The Bespoke team was created by SVO to enable us to really understand our most discerning clients’ needs, so we can tailor vehicles to suit their lifestyle.”

Met tot aan 2.500 liter bagageruimte en zeven zitplaatsen is de Discovery voor SVO ook perfect geschikt voor een dergelijke modificatie. Er is ruimte genoeg voor de keukenuitrusting. De bouw en het koken in de rijdende keuken zijn te zien in een driedelige videoregistratie op Jamie’s Food Tube kanaal. De eerste episode gaat live om 18.00 uur (GMT) op 5 oktober. Klik hier om hem te bekijken.