266899 01 jaguar i pace doorstaat glansrijk laatste tests in los angeles 1da737 large 1512550250

Elektrische roadtrip: Jaguar I-PACE doorstaat glansrijk laatste tests in Los Angeles, in aanloop naar onthulling begin 2018

Jaguar presenteerde in november 2016 de I-PACE Concept op de Los Angeles Auto Show. Precies een jaar na die spectaculaire onthulling keert Jaguar terug naar Los Angeles. Deze keer met een veelbelovend preproductie-exemplaar van de volledig elektrische I-PACE, om de laatste testwerkzaamheden uit te voeren. De onthulling van de Jaguar I-PACE vindt begin 2018 plaats.

Inmiddels hebben al duizenden potentiële klanten interesse getoond in de elektrische Jaguar I-PACE, sommigen zelfs door het doen van een aanbetaling. Deze mensen staan uiteraard vooraan in de rij als Jaguar in maart 2018 de orderboeken opent. En enkele gelukkige potentiële klanten zijn zelfs geselecteerd om de ingenieurs van Jaguar te ondersteunen tijdens de laatste testwerkzaamheden.

Ann Voyer, woonachtig in het in Californië gelegen Pasadena, vroeg aan Jaguar of de range van de nieuwe I-PACE groot genoeg zou zijn voor het rijden van haar favoriete roadtrip, langs de beroemde Californische West Coast. Om haar vraag te beantwoorden namen engineers van Jaguar haar mee op een lange testrit – op een enkele acculading. Het preproductie-exemplaar van de I-PACE reed, zonder onderweg de geavanceerde lithium-ion-batterij bij te laden, met gemak 360 kilometer van Sunset Boulevard in Los Angeles naar Morro Bay in San Luis Obispo.

Ian Hoban, Jaguar Vehicle Line Director, zegt: “After 1.5 million global test miles, the I-PACE is ready for production and is proven to deliver long distances on a single charge. Jaguar's first battery electric vehicle will also be fast to charge; our target is a zero to 80 per cent charge being achievable in a short break.”

De specificaties en prijzen van de elektrische performance-SUV maakt Jaguar in maart 2018 bekend.