268586 carsten balmes nieuwe marketing director jaguar land rover europe header 904d43 original 1513854483

Carsten Balmes nieuwe Marketing Director Jaguar Land Rover Europe

Jaguar Land Rover versterkt zijn Europese team met Carsten Balmes, die per 1 januari is benoemd in de nieuwe functie van Marketing Director Europe.

Carsten Balmes (43) is afkomstig van Porsche AG, waar hij een uitgebreide staat van dienst heeft op het gebied van sales en marketing. Hij werkte gedurende vijftien jaar in diverse beleidsfuncties in verschillende landen. Balmes rapporteert in zijn nieuwe functie direct aan Bob Grace, Regional Director bij Jaguar Land Rover Europe.

Balmes heeft de Duitse nationaliteit en studeerde aan de Universiteit van Mannheim. Hij werkte vanaf 2003 bij Porsche AG. Na een aantal leidinggevende functies in Duitsland werd Balmes in 2009 benoemd tot Business Development Director voor Porsche China. Hij werd daarvoor gestationeerd in Shanghai. In 2011 werd hij Vice President Marketing bij Porsche China en in 2014 keerde Balmes terug naar Stuttgart, waar hij Area Director voor Oost- en Noord-Europa werd. In die functie was hij verantwoordelijk voor de gang van zaken in meer dan dertig landen.

Balmes over zijn benoeming bij Jaguar Land Rover: “After many enjoyable years at Porsche, I look forward to further defining the iconic Jaguar and Land Rover brands and to delivering an outstanding customer experience. This is one of the fastest growing companies in the automotive industry and I join the Jaguar Land Rover team at an exciting time with several new products about to be launched across Europe.

Bob Grace, Regional Director bij Jaguar Land Rover Europe, voegt daaraan toe: ”Carsten Balmes is the latest in a series of industry leading appointments within Jaguar Land Rover Europe. He brings a wealth of global premium brand experience to our business and will further develop our marketing strategy and operations.”