270240 range rover sv coupe 79448e large 1516624311

Range Rover SV Coupé maakt werelddebuut in Genève

Land Rover kondigt de introductie aan van ‘s werelds eerste fullsize premium SUV coupé. De nieuwe Range Rover SV Coupé is een opvallende en aantrekkelijke aanvulling op het Range Rover-gamma, met een verleidelijk design en een bijzonder interieur.

De tweedeurs Range Rover SV Coupé verwijst met zijn opvallende design naar de oorspronkelijke Range Rover – die in 1970 ook als tweedeursauto op de markt kwam – maar is tegelijkertijd zeer eigentijds modern vormgegeven.

Gerry McGovern, Land Rovers Chief Design Officer, vertelt: ‘The Range Rover SV Coupé is a highly compelling design with peerless refinement and uncompromised sophistication from its breathtaking exterior proportions to its sumptuous, beautifully appointed, interior. This is a vehicle that will resonate on an emotional level.’

De foto toont dat ambachtelijk vakmanschap en moderne technologie voor een zeer verfijnd interieur zorgen. De afwerking is van ongekend hoog niveau, de toegepaste materialen voelen zeer luxueus aan en de sfeer in het interieur is licht en eigentijds. De aandacht voor detail is aan alles af te zien.

Land Rovers Design-afdeling en Special Vehicle Operations hebben de Range Rover SV Coupé samen ontwikkeld. De auto wordt met de hand gebouwd in het SV Technical Centre in Ryton-on-Dunsmore (Warwickshire, Verenigd Koninkrijk). De productie blijft beperkt tot 999 exemplaren, die wereldwijd worden aangeboden.

John Edwards, Land Rover Special Operations Managing Director, zegt: ‘Land Rover created the luxury SUV sector with Range Rover almost 50 years ago. In launching the new Range Rover SV Coupé, we will offer clients an alluring combination of peerless luxury and rarity. Unveiling this special vehicle at Geneva International Motor Show in March, during Land Rover’s 70th Anniversary year, will be a defining moment for Land Rover, the Range Rover portfolio and Special Vehicle Operations.’

Een uitgebreide serie foto’s en de specificaties van de Range Rover SV Coupé zijn vanaf 6 maart 2018 te vinden op www.landrover.nl. Daar zijn dan ook de uitgebreide personalisatiemogelijkheden voor de Range Rover SV Coupé uiteengezet.