272904 01 land rover explore phone 4655f2 large 1519206010

Land Rover Explore phone: even robuust als een Discovery

De nieuwe Land Rover Explore Android-smartphone kan een stootje hebben – net als de Discovery. Met een batterij die krachtig genoeg is voor twee dagen intensief gebruik als het er ruig aan toegaat. De smartphone is ontwikkeld door Land Rover in samenwerking met de Bullit Group. De presentatie is tijdens het Mobile World Congress in Barcelona.

De Explore-smartphone heeft een batterij van 4.000 mAh. Die heeft genoeg stroom om een dag lang te navigeren met de 5-inch HD-display continu aan. Met het Adventure Pack is de gebruiksduur te verdubbelen. Tevens pikt het apparaat de GPS-signalen dan nog preciezer op en verbetert de kaartinformatie.

Het scherm overleeft een val van 1,8 meter hoogte en de telefoon is bestand tegen onderdompelen in water, zelfs in zout water. De behuizing kan extreme temperaturen weerstaan, net als een hoge luchtvochtigheid, schokken en trillingen. De touchscreen is goed afleesbaar in fel zonlicht en is ook te bedienen met natte vingers of met handschoenen aan. De telefoon is volledig compatibel met alle Land Rover in-car apps.

Joe Sinclair, Director of Branded Goods and Licensing, Jaguar Land Rover: “This is the smartphone we’d all like to own – a perfect combination of design and functionality that embodies the Land Rover DNA and enables customers to be outdoors for longer, with the confidence to go further.”

Enkele opties voor de Land Rover Explore zijn een grote 4.370 mAh extra batterij en een universele fietsstuurhouder. De prijs van deze robuuste smartphone inclusief de Adventure Pack komt op € 649,-. Bestellen is mogelijk vanaf 26 april via www.landroverexplore.com. De telefoon is ook te zien op de Autosalon in Genève in maart.