275024 01 michael van der sande managing director jlr special operations e4756a large 1521120986

Nederlander Michael van der Sande wordt Managing Director van Jaguar Land Rover Special Operations

De Nederlander Michael van der Sande wordt de nieuwe Managing Director van Jaguar Land Rover Special Operations. Hij volgt John Edwards op, die 27 jaar voor Jaguar Land Rover heeft gewerkt.

John Edwards geeft sinds de oprichting van dit bedrijfsonderdeel in 2014 leiding aan Jaguar Land Rover Special Operations. In deze periode heeft hij het bedrijf klaargemaakt voor groei en succes.

Michael van der Sande, zijn opvolger, is momenteel Managing Director van Alpine en heeft ook leidinggevende functies gehad bij Aston Martin, Tesla en Harley-Davidson. Van der Sande vertelt: “In slechts vier jaar heeft Special Operations zich bewezen met bijzondere auto’s als de Jaguar F-TYPE SVR en de Range Rover SV Coupé. Tegelijk kreeg de afdeling Classic een nieuwe impuls met zogenoemde ‘continuation’-modellen als de Jaguar XKSS. Dat zijn bijzondere prestaties en ik kijk ernaar uit om het team achter deze successen naar nog grotere successen te leiden.”

“John Edwards has been a remarkable leader, serving Jaguar Land Rover with distinction for 27 years and most recently building Special Operations into a business we are proud of”, zegt Jaguar Land Rovers CEO, Ralf Speth. “John has been instrumental in the formation and success of Jaguar Land Rover Classic and has led the team behind our world-beating SVR and SVAutobiography models. We are extremely grateful to John for his immense contribution and wish him all the very best.”

Hanno Kirner, Jaguar Land Rover Executive Director, Corporate and Strategy: “We welcome Michael van der Sande to our business. Michael, leading our revitalised Special Operations team, will play a crucial role in our future success.”