282267 1 jaguar andy murray ipace handover d5e9d6 original 1528203546

Andy Murray gaat op Wereldmilieudag elektrisch met Jaguar I-PACE

Tweevoudig Wimbledon-winnaar Andy Murray heeft zijn belofte aan het WWF (World Wide Fund for Nature) ingelost. Tijdens ‘World Earth Hour’ in maart zei hij elektrisch te zullen gaan rijden en op Wereldmilieudag een van de eerste klanten voor de Jaguar I-PACE te worden.

Om de overstap naar de elektrische performance-SUV te steunen, bracht Panasonic Jaguar Racing-coureur en WWF-ambassadeur Nelson Piquet Jr. een bezoek aan het trainingskamp van Andy Murray, voor een speciale overhandiging voorafgaande aan het grasseizoen. Bekijk de video HIER.

Andy Murray zegt: “It’s important we all take small steps to live a more sustainable life and think about the actions we can make to look after our planet. This is one of the reasons I’m making the switch to driving Jaguar’s new all-electric I-PACE. It’s clean and safe, but also has the world class design and sports performance that suits my lifestyle.”

Nelson Piquet Jr. vertelt: “I think it’s brilliant that Andy has made this commitment to go electric and has been vocal in encouraging more people to take action and make little changes to live more sustainably. The Jaguar I-PACE is proof that you don’t have to sacrifice power or performance when you switch to electric.”

De Jaguar I-PACE is een baanbrekend elektrisch voertuig waarvan de batterij in slechts 45 minuten tot 80 % kan worden opgeladen. De actieradius bedraagt 480 kilometer. De I-PACE staat garant voor duurzame sportautoprestaties, de nieuwste generatie kunstmatige intelligentie (AI) en de functionaliteit van een vijfpersoons SUV, waarmee Jaguar zich in de voorhoede van de elektrische revolutie plaatst.

Voor de Nederlandse markt is de Jaguar I-PACE helemaal aantrekkelijk doordat zakelijk rijders over een periode van maximaal vijf jaar profiteren van slechts 4% bijtelling.

“Jaguar’s commitment to electrification is clearly demonstrated in the technological advancements they have made over the last couple of years, and their involvement in Formula E has been instrumental to that. It’s great to be part of this movement and to help promote and shape the future of battery electric vehicles”, zegt Piquet Jr.

De nieuwe I-PACE is nu te bewonderen bij de Nederlandse dealers en is per direct te bestellen voor prijzen vanaf € 80.330,-. Kijk voor meer informatie op www.jaguar.nl.