Jaguar kiest DHL als wereldwijde logistiek partner van het Jaguar I-PACE e-TROPHY-kampioenschap

Jaguar Racing heeft DHL gekozen als Global Logistics Partner van de Jaguar I-PACE eTROPHY. In het eerste seizoen verzorgt de wereldwijd toonaangevende logistiek dienstverlener al het transport van en naar de races in negen wereldsteden. De Jaguar I-PACE eTROPHY is het eerste kampioenschap ter wereld voor volledig elektrisch aangedreven productieauto’s.

DHL gaat de volledige logistiek en het transport verzorgen van alle raceauto’s in de Jaguar I-PACE eTROPHY, de ABB-laadsystemen, de werkplaatsuitrustingen en reserveonderdelen. DHL heeft meer dan 35 jaar ervaring met logistieke dienstverlening in de autosport, onder meer met het transport voor alles van het ABB FIA Formule E-kampioenschap.

Jaguar Racing en DHL hebben samen een multimodale logistieke oplossing ontwikkeld met transport over land, over zee en door de lucht om alle auto’s en equipment van de teams veilig, efficiënt en op tijd af te leveren. Door vroegtijdig overleg kon DHL het totale transport van het kampioenschap inperken van twee vliegtuigen tot een enkel Boeing 747-800- vrachtvliegtuig. Beide ondernemingen werken samen verder aan nieuwe, op maat gemaakte verpakkings- en transportoplossingen die de hoeveelheid vracht beperken en de ecologische voetstap van het kampioenschap minimaliseren.

Marion Barnaby, Championship Manager van Jaguar I-PACE eTROPHY, vertelt: “We are proud to welcome DHL as the Global Logistics Partner of the Jaguar I-PACE eTROPHY series. As we follow the races around the world, the role of DHL is imperative to the success of our race series. They are global leaders in logistics and with an international championship travelling to four continents we have the best possible partner.”

Antonio Arranz, DHL Express Mexico Country Manager, voegt daaraan toe: “We’ve enjoyed a successful partnership with Formula E since September 2013 and it was natural to extend this partnership to include the Jaguar I-PACE eTROPHY. It’s a fantastic opportunity to be driving the electrification journey with Jaguar as well as organising the logistics and shipping all of Jaguar’s eTROPHY equipment around the world.”

Deze uitgebreide samenwerking is gebaseerd op de al 23 jaar durende relatie van Jaguar Land Rover en DHL voor transport van auto’s van de fabrieken naar de klanten overal ter wereld.

Jaguar schrijft geschiedenis met ‘s werelds eerste kampioenschap voor volledig elektrisch aangedreven auto’s. De eerste race van het kampioenschap vond in december 2018 plaats in de historische stad Ad Diriyah in Saoedi-Arabië.

Meer informatie is te vinden op www.jaguar.com/electrification/i-pace-e-trophy