304777 00 jag xe 20my location glhd fcd8f9 large 1551175932

Nieuwe Jaguar XE op tal van punten naar hoger niveau getild

De nieuwe Jaguar XE is op tal van punten aangescherpt. Het uiterlijk is aangepast en oogt sportiever. Er is een compleet nieuw en luxueuzer interieur en de XE is voorzien van geavanceerde technologieën.

De nieuwe Jaguar XE heeft een brede en krachtige uitstraling. De proporties van het oorspronkelijke ontwerp worden versterkt door sportieve kenmerken die ook de Jaguar F-Type sieren. De XE toont optisch dan ook lager en breder. Dankzij grotere ventilatieopeningen, gedurfde lijnen en gespierde rondingen verbeteren ook de prestaties en de aerodynamica van de XE.

Krachtige uitstraling dankzij nieuwe lichtsignatuur

De nieuwe volledig met LED uitgevoerde koplampen met de kenmerkende ‘J-blade’-dagrijverlichting geven de auto een krachtige uitstraling. Een nieuwe achterbumper en scherp gesneden LED-verlichting met nieuwe signatuur accentueren de breedte en maken de XE een bijzondere verschijning.

Sportieve R-Dynamic uitrusting

Met de optionele R-Dynamic uitrusting wordt het sportieve karakter van de XE extra benadrukt. Die bevat additionele designkenmerken zoals de door een vliegtuigvleugel geïnspireerde bumperdelen, donkere details op de kofferklep en aangepaste wieldesigns. In het interieur maken sportstoelen met contrasterende stiksels, Satin Chrome schakelpeddels en R-Dynamic-instaplijsten de sportieve uitstraling compleet.

Meer comfort en gebruiksgemak

Elk onderdeel van het interieur is aangepast om bij te dragen aan het comfort, de opbergmogelijkheden en het gebruiksgemak. Behalve van nieuw ontworpen deurpanelen is het vernieuwde interieur uitvoerig voorzien van soft-touch materialen en luxe fineer. Het luxe en innovatieve interieur van de XE staat garant voor meer comfort en connectiviteit voor alle inzittenden.

Geïnspireerd door Jaguar F-TYPE

De invloed van de Jaguar F-TYPE is terug te vinden in de SportShift-automaathendel en de JaguarDrive Control-schakelaar op de middenconsole. Het intelligente stuurwiel uit de I-PACE vindt ook zijn weg naar de XE. Dankzij intuïtieve, oplichtende bedieningselementen zijn belangrijke functies van de auto met een simpele aanraking te bedienen.

Intelligentste Jaguar tot nu toe

De vernieuwde XE is de intelligentste en meest connectieve Jaguar tot nu toe. Het Touch Pro Duo-infotainmentsysteem – afkomstig uit de I-PACE- is voor het eerst verkrijgbaar in de XE. Het infotainmentsysteem is dankzij twee naadloos geïntegreerde touchscreens eenvoudig op de tast te bedienen. Ook zijn een inductielader voor de smartphone en de intelligente Smart Settings-technologie voor het eerst in de XE verkrijgbaar.

Primeur in het D-segment

De ClearSight achteruitkijkspiegel is een primeur in het D-segment. Hij verbetert de veiligheid door te allen tijde een perfect zicht naar achteren te bieden. Dankzij een achteruitrijcamera met groothoeklens vertoont de digitale binnenspiegel een projectie van het achteraanzicht. Het high-definition beeldscherm biedt altijd een scherp zicht naar achteren zonder dat het blikveld wordt gehinderd door lange achterpassagiers, regen op de achterruit of schemering.

Ian Callum, Jaguar Design Director, zegt: “XE’s uniqueness is its totality. Customers get a complete package of progressive design, innovative technology and extraordinary driving dynamics. We don’t do ordinary and new XE personifies this. My team and I get huge satisfaction out of improving a car we’re all so familiar with; we’ve lived with it, we understand its character and it’s a wonderful opportunity to make a great car even better. With new XE, we’ve done just that in every way imaginable.”

Dynamische prestaties dankzij aluminium carrosserie

De aluminium carrosseriestructuur speelt een grote rol bij de dynamische kwaliteiten, veiligheid en efficiëntie van de Jaguar XE. De carrosserie bestaat voor maar liefst 75 % uit aluminium. Verder zorgen krachtige motoren, achterwiel- of vierwielaandrijving, een voorwielophanging met dubbele draagarmen en multilink-achterwielophanging voor dynamische prestaties.

Configurable Dynamics versterkt rijbeleving

De XE is standaard uitgerust met Dynamic mode, dat met snelle schakelmomenten, een betere gasrespons en zwaarder stuurgedrag het sportieve karakter van de auto benadrukt. Met het optionele Configurable Dynamics kan de bestuurder de rijbeleving extra versterken. Door te kiezen voor de Comfort- of Dynamic-modus kan hij via het touchscreen de instellingen voor de motor, versnellingsbak en het stuurgedrag aanpassen. Het optionele Adaptive Dynamics past constant de demping aan om de optimale balans tussen comfort en dynamiek te bieden.

5,7 seconden naar 100 km/uur

De Jaguar XE is standaard uitgerust met een automatische transmissie en verkrijgbaar met zowel achter- als vierwielaandrijving. De intelligente vierwielaandrijving en Intelligent Driveline Dynamics zorgen onder alle weersomstandigheden voor dynamiek, vermogen, tractie en vertrouwen. De XE met 2,0-liter benzinemotor met 220 kW (300 pk) en vierwielaandrijving accelereert van 0 naar 100 km/uur in slechts 5,7 seconden.

Efficiënte en schone Ingenium motoren

De XE is verkrijgbaar met diverse efficiënte en schone Ingenium benzine- en dieselmotoren. De 2.0 liter Ingenium benzinemotor is verkrijgbaar als P250 met 184 kW (250 pk) en als P300 met 220 kW (300 pk). De 2.0 liter Ingenium dieselmotor is verkrijgbaar als D180 met 132 kW (180 pk) en 430 Nm koppel. De zuinige dieselmotor verbruikt slechts 4,9 liter brandstof op 100 kilometer.

Rijke standaarduitrusting

De instapversie van de XE is vanaf nu uitgerust met een automatische transmissie, lichtmetalen 18-inchwielen en elektrisch verstelbare met leder beklede stoelen. LED-koplampen en LED-achterlichten met aangepaste lichtsignatuur, parkeersensoren voor en achter, een achteruitrijcamera en rijbaanassistentie maken de standaarduitrusting compleet. Klanten kunnen kiezen uit de uitvoeringen S, SE en HSE, die allemaal ook verkrijgbaar zijn als sportieve R-Dynamic-variant. De XE is te personaliseren met diverse optiepakketten:

• Dynamic Handling Pack: Configurable Dynamics, Adaptive Dynamics, sportieve remmen, in kleur gespoten remklauwen, achterklepspoiler
  • Cold Climate Pack: verwarmbare voorruit, verwarmbaar stuurwiel, wisinstallatie voor de koplampen
  • Business Pack (alleen op S-uitvoering): Connected Navigation Pro, Online Pack, verkeersbordherkenning, adaptieve snelheidsbegrenzer
  • Technology Pack: Head-Up Display, zonwerende voorruit, Touch Pro Duo, digitaal instrumentenpaneel, inductielader voor smartphone, ClearSight achteruitkijkspiegel
  • Convenience Pack: automatische kofferklep, keyless entry, instelbare elektronische stuurbekrachtiging, extra 12-volt USB-poorten.
  • Premium Interior Upgrade Pack: aluminium instaplijsten, sportieve pedalen, instelbare sfeerverlichting in het interieur

De vernieuwde Jaguar XE is per direct verkrijgbaar vanaf € 57.380 incl. BTW/BPM voor de Jaguar XE P250.

Hqdefault