306767 00 jaguar f pace 300 sport en chequered flag header persportaal 2d48d0 large 1553000783

Gamma van succesvolle Jaguar F-PACE uitgebreid met 300 SPORT en Chequered Flag

Jaguar presenteert de vernieuwde F-PACE en twee speciale uitvoeringen van de meermaals onderscheiden performance SUV: de dynamische 300 SPORT en de zeer rijk uitgeruste Chequered Flag.

Met de speciale uitvoeringen breidt Jaguar het gamma van de succesvolle SUV verder uit. De Jaguar F-PACE – onderscheiden met de titels World Car of the Year en World Car Design of the Year – biedt dagelijkse veelzijdigheid in combinatie met het ongeëvenaard dynamische rijgedrag dat klanten verwachten van een sportieve SUV van Jaguar.

300 SPORT

De Jaguar F-PACE 300 SPORT is gericht op sportiviteit en wordt leverbaar met keuze uit twee 220 kW (300 pk) sterke motoren in combinatie met vierwielaandrijving: de 2.0 liter Ingenium-benzinemotor en de 3.0 liter V6 dieselmotor. De 2.0 liter Ingenium-benzinemotor levert 400 Nm koppel en daarmee accelereert de F-PACE SPORT in slechts 6,1 seconden van 0 naar 100 km/uur. De topsnelheid is 233 km/uur*. De 3.0 liter V6 dieselmotor levert maar liefst 700 Nm koppel en daarmee accelereert de Jaguar in 6,4 seconden van 0 naar 100 km/uur. De topsnelheid bedraagt 241 km/uur*.

Ian Callum, Jaguar Director of Design, zegt: “The Jaguar F-PACE has established itself as the ultimate performance SUV. Not only does it combine sports car DNA with the practicality of a larger vehicle, it does so with a great aesthetic. The latest special editions build on this visual appeal by enhancing the model’s sporting character to each create something unique. The F-PACE line-up has something for everyone.”