Jaguar E-PACE ook beschikbaar als ‘Chequered Flag’

De Jaguar E-PACE is nu ook leverbaar in de uitvoering Chequered Flag. Deze versie combineert unieke designdetails met een royale standaarduitrusting die de kenmerkende wegligging, precisie en prestaties van de compacte Jaguar-SUV benadrukken.

De Chequered Flag-uitvoering van de Jaguar E-PACE is onder meer te herkennen aan de Chequered Flag-badges op de flanken en de 19-inch lichtmetalen wielen in Satin Dark Grey. Er is keuze uit drie carrosseriekleuren: Corris Grey, Yulong White en Photon Red die exclusief beschikbaar is voor de Chequered Flag-uitvoering. Bij het instappen vallen de Chequered Flag-instaplijsten op en zorgt de interieurbekleding ‘Ebony Grained Leather’ met rood stikwerk voor een nadrukkelijke premium-uitstraling.

De nieuwe uitvoering van de Jaguar E-PACE is standaard uitgerust met onder meer tienvoudig verstelbare en verwarmbare voorstoelen, een panoramische glazen dak en 12,3-inch TFT Interactive Driver Display. Verder is het stuurwiel voorzien van R-Dynamic-logo’s en zwarte aluminium schakelpeddels. De hemelbekleding is uitgevoerd in Ebony Morzine.

Uiterlijke kenmerken van de Chequered Flag-uitvoering zijn de R-Dynamic-bumpers in carrosseriekleur, de dubbele uitlaatpijpen, de LED-koplampen met ‘J-Blade’-dagrijverlichting en het Black Exterior Pack. Een elektrisch bedienbare achterklep en keyless entry bieden extra gebruiksgemak. Connectiviteit is verbeterd met de aanwezigheid van Apple CarPlayâ. Door het mobiele apparaat te spiegelen aan het centrale 10-inch Touch Pro-scherm, kunnen berijders hun favoriete apps onderweg veilig gebruiken.

Jaguar levert de E-PACE Chequered Flag met keuze uit vier aandrijflijnen. Er zijn twee dieselvarianten met vermogens van 110 en 132 kW (150 en 180 pk), vierwielaandrijving en automatische transmissie.

De twee benzinevarianten leveren vermogens van 147 en 183 kW (200 en 249 pk) en zijn eveneens voorzien vierwielaandrijving en een automaat.

Ian Callum, Director of Design bij Jaguar: “Jaguar’s first compact SUV successfully blends its sports car DNA with a smaller, more versatile, package. Not only does this bring Jaguar to a new audience, it does so with the confidence and practicality that define the PACE family. With the addition of the Chequered Flag model, the E-PACE model range offers more choice than ever.”

Net als alle andere uitvoeringen van de Jaguar E-PACE is ook de Chequered Flag leverbaar met Smart Settings, de zelflerende technologie van Jaguar. Dit systeem gebruikt kunstmatige intelligentie om in de loop der tijd de gewoonten van de bestuurder te leren kennen, waarmee het persoonlijke voorkeuren kan voorspellen en tijdig de juiste instellingen kan klaarzetten. Dat varieert van de stoelinstelling tot de klimaatregeling en het infotainmentsysteem. De auto herkent de bestuurder bijvoorbeeld al aan de sleutelhanger of het Bluetooth-signaal van de smartphone als hij of zij de auto nadert.

Het rijgedrag van de Jaguar E-PACE wordt naar een nog hoger niveau getild met het optionele Adaptive Dynamics. Hiermee worden de bewegingen van de auto continu gemonitord. Elke tien milliseconden wordt de vereiste demping van de schokdempers aangestuurd om de optimale balans te bieden tussen comfort, raffinement en weggedrag.

De Jaguar E-PACE is leverbaar vanaf € 54.895,- en de nieuwe Jaguar E-PACE Chequered Flag is per direct te bestellen voor prijzen vanaf € 78.495,-.