311813 01 land rover kings cup 15c26c large 1557322032

Land Rover hoofdpartner van The King's Cup zeilrace

Land Rover sluit zich als hoofdpartner aan bij de prestigieuze zeilrace The King’s Cup.

The King’s Cup is een regatta voor acht zeilschepen, bedacht door het prinselijk paar William en Kate, de hertog en hertogin van Cambridge. De zeilrace vindt plaats op 9 augustus 2019 vanuit de stad Cowes, op het eiland Wight, Groot-Brittannië. Tijdens het zeilevenement strijden acht zeilteams, die elk een van de acht goede doelen representeren, om een prestigieuze trofee.

Met de regatta willen de hertog en hertogin van Cambridge aandacht vragen en geld inzamelen voor acht goede doelen die de Koninklijke Hoogheden hebben uitgekozen. Dat zijn niet alleen organisaties die zich inzetten voor diverse aspecten van de (geestelijke) gezondheid en huisvesting van kinderen en jongeren, zoals Child Bereavement UK, Centrepoint, Place2Be, het Anna Freud National Centre for Children and Families en Early Years van The Royal Foundation, maar ook Action on Addiction voor verslavingszorg, London’s Air Ambulance Charity 30th Anniversary Campaign voor het jubileum van de Londense helikopter-ambulancedienst, en Tusk, dat zich inzet voor de bescherming van de Afrikaanse olifant.

Prof. Dr. Ralf Speth, CEO van Jaguar Land Rover, zegt: “Land Rover is proud to be the Presenting Partner for The King’s Cup. This an exciting new addition to the sailing calendar with eight teams, including The Duke and Duchess of Cambridge, competing for a prestigious, historic trophy to raise awareness and funds for eight charities chosen by Their Royal Highnesses. We have a strong relationship with sailing including grass roots work with sailing clubs to inspire the next generation of designers, engineers and sailors as well as the top of the professional sport. The King’s Cup ties in with our support for Lendy Cowes Week and the Cowes Sail GP event.”

De regatta vindt plaats op vrijdag 9 augustus 2019, voorafgaand aan het UK Sail GP evenement.