Land Rover New Defender Expedition 001: op weg van centraal Azië naar zijn wereldpremière op de IAA in Frankfurt

Beesd, 29 augustus 2019 – Land Rover licht een tipje van de sluier op van de New Defender die zijn wereldpremière beleeft op de IAA in Frankfurt op 10 september. Een glimp van een met modder bedekt front wordt getoond. De meest terreinwaardige en onverwoestbare 4x4 is gestart met een monstertocht vanaf een van de meest afgelegen plekken op aarde: de Charyn Canyon in de Valley of the Castles, Kazachstan, met als eindbestemming Frankfurt.

Gedurende zeven decennia pionieren en innoveren heeft Land Rover met de Defender een unieke plek verworven in de harten van ontdekkingsreizigers, humanitaire hulpdiensten en avonturiers over de hele wereld. Generaties lang heeft hij zich bewezen in de meest erbarmelijke oorden op aarde. De New Defender zet die bloedlijn voort. Het volledig nieuwe model completeert de Land Rover dynastie die verder bestaat uit de ongeëvenaard luxe Range Rover-familie en de zeer capabele en veelzijdige Discovery SUV’s.

Gedreven door passie en met respect voor het origineel is de New Defender gevormd. Hij staat model voor een transformatie van de legendarische capaciteiten en geavanceerde terreinwaardige technologieën van Land Rover om avontuur voor de 21ste te herdefiniëren. De ware pioniersspirit, die al voor 71 jaar het kenmerk is van Land Rover, is daarbij behouden.

Voor wie niet in de gelegenheid is om naar de IAA in Frankfurt te gaan, biedt Land Rover de mogelijkheid om de onthulling van de New Defender livestream te volgen via Facebook en YouTube. De presentatie start om 09:50 uur (CEST).

Handige links

Hqdefault