329590 lr def 20my 90 static 100919 02 4505f5 large 1568100965

Het icoon opnieuw gedefinieerd: New Land Rover Defender

Dit is de nieuwe Land Rover Defender. Het icoon dat opnieuw uitgevonden is. De New Defender is innovatief, robuust en vormt dankzij zijn capaciteiten de benchmark in zijn klasse.

De New Land Rover Defender is klaar voor het avontuur. Hij komt op plekken waar andere auto’s moeten opgeven. Het karakteristieke uiterlijk van de iconische Defender is vertaald naar een modern ontwerp dat robuust oogt, maar tegelijkertijd rijplezier uitstraalt. Dankzij vier Accessory Packs en een uitgebreid assortiment individuele accessoires kunnen klanten de New Defender volledig personaliseren.

In zeventig jaar tijd heeft Land Rover wereldwijd de harten van ontdekkingsreizigers, hulporganisaties en avonturiers veroverd. De Defender heeft zich in de extreemste omstandigheden bewezen. De New Defender completeert het Land Rover-gamma, dat verder bestaat uit de Discovery familie (Discovery en Discovery Sport) en de Range Rover familie (Evoque, Velar, Sport en Range Rover). De New Defender 110 verschijnt in het eerste kwartaal van 2020 op de markt. De New Defender 90 met kortere wielbasis wordt op een later moment geïntroduceerd.

Karakteristiek design

Land Rover vertaalde de karakteristieke designkenmerken van de iconische Defender naar de eenentwintigste eeuw. De krachtige uitstraling en de typische glaspanelen in het dak dragen bij aan het moderne uiterlijk van de New Defender. Daarentegen grijpen de korte overhang, Alpine-ruiten, zijwaarts opende achterdeur en het separaat gemonteerde reservewiel terug op het verleden. Zij maken de New Defender direct herkenbaar als een echte Land Rover.

Gerry McGovern, Chief Design Officer, Land Rover, zegt: “The new Defender is respectful of its past but is not harnessed by it. This is a new Defender for a New Age. Its unique personality is accentuated by its distinctive silhouette and optimum proportions, which make it both highly desirable and seriously capable – a visually compelling 4x4 that wears its design and engineering integrity with uncompromised commitment.”

Het no-nonsense karakter van de originele Defender is terug te zien in het moderne interieur waarin structurele elementen en verstevigingen zichtbaar zijn. Innovatieve technologieën zoals de transmissiebediening op het dashboard maken het mogelijk om tussen de twee voorstoelen een extra ‘Jump Seat’ te plaatsen, net zoals in de oorspronkelijke Land Rover Series.

Hqdefault