Mitch Evans blijft racen voor Panasonic Jaguar Racing in het ABB FIA Formule E-kampioenschap

Mitch Evans blijft racen voor Panasonic Jaguar Racing en heeft daarvoor een meerjarig contract getekend. De 25-jarige in Nieuw-Zeeland geboren coureur wordt gezien als een van de toprijders in het ABB FIA Formule E-kampioenschap. Afgelopen seizoen pakte Evans in Rome zijn eerste E-Prix-overwinning. Dat was ook de eerste internationale autosportoverwinning voor Jaguar sinds 1991. Panasonic Jaguar Racing kijkt uit naar meer overwinningen, podiumplaatsen en punten.

Mitch Evans heeft intensief met het team samengewerkt om de Jaguar I-TYPE 4 klaar te stomen voor het nieuwe seizoen. Tijdens het zesde seizoen van het ABB FIA Formule E-kampioenschap racen de teams op twaalf stratencircuits in grote steden wereldwijd, waaronder Al-Diriyah, Rome, Parijs, New York en Londen. Panasonic Jaguar Racing maakt op 2 oktober 2019 de teamgenoot van Evans bekend tijdens de officiële teampresentatie.

James Barclay, Panasonic Jaguar Racing Team Director, zegt: “We are delighted that Mitch has committed his future to Panasonic Jaguar Racing and will remain an integral part of the team for the foreseeable future. We have grown together in the last three seasons and developed into a winning team capable of fighting at the front of this highly competitive championship. Together we look forward to writing the next chapter of Jaguar Racing’s history.”

Mitch Evans zegt: “I’m really happy to be staying with the team for a fourth season. I have had a taste for victory driving for Panasonic Jaguar Racing now all I want is more! The team is getting stronger and I feel at home here. I’m determined to push forward with Panasonic Jaguar Racing, building on last season’s success as we hunt down more points, podiums and wins.”