Jaguar I-PACE ’s werelds eerste volledig elektrische ringtaxi

Jaguar is de eerste autofabrikant die een volledig elektrische rijbeleving op de legendarische Nürburging Nordschleife aanbiedt. Sensatiezoekers kunnen nu als bijrijder van een professionele coureur de prestaties van de Jaguar I-PACE op één van de uitdagendste circuits ter wereld ervaren.

Dankzij een 90 kWh lithium-ion batterijpakket en een systeemvermogen van 400 pk accelereert de performance SUV in 4,8 seconden naar 100 km/u. Geholpen door het dynamische onderstel en vierwielaandrijving voelt de I-PACE – 2019 World Green Car of the Year – zich onder alle weersomstandigheden thuis op de 20,8 kilometer lange Nordschleife, die maar liefst 73 bochten telt.

Volgende stap elektrificatiestrategie

De introductie van de eerste volledig elektrische racetaxi is de volgende stap in de elektrificatiestrategie van Jaguar. De racetaxi biedt een breed publiek de kans om de prestaties van de geprezen Jaguar I-PACE zelf te ervaren.

Panasonic Jaguar Racing Team

Jaguar deed de afgelopen jaren veel ervaring op met elektrische raceauto’s. Het Panasonic Jaguar Racing Team maakt zich op voor zijn vierde Formule E-seizoen en recentelijk is het openingsseizoen van de Jaguar I-PACE eTROPHY geëindigd. De Jaguar I-PACE eTROPHY is ’s werelds eerste raceklasse met uniforme volledig elektrische modellen. De deelnemende raceauto’s zijn nauw verwant aan de I-PACE in de showroom.

Sinds zijn debuut in 2018 won de Jaguar I-PACE diverse internationale prijzen, waaronder: 2019 World Car of the Year, European Car of the Year en German Car of the Year.

Per direct te reserveren

De Jaguar I-PACE Experience is tot eind november te reserveren en kost 149 euro per ronde. Meer informatie over data en beschikbaarheid is te vinden via: https://www.jaguar.de/jaguar-live/race-taxi.html.