Jaguar XE in de spotlights op tweede foto in kunstserie van Jaguar en Britse topfotograaf Rankin

Jaguar en de iconische Britse modefotograaf Rankin geven vandaag de tweede foto vrij in de speciale kunstfotoserie ‘Rooms by Rankin’. De unieke fotoreeks is een eerbetoon aan het kenmerkende design en de dynamiek van drie van Jaguars sportsedans: de XF, de XE en de legendarische Mk 2. Op de eerste foto stond de Jaguar XF centraal, op de nu vrijgegeven tweede foto staat de sportieve Jaguar XE op unieke wijze in de spotlights.

‘Rooms by Rankin’ is een bijzondere samenwerking van Jaguar en Rankin, als eerbetoon aan het kenmerkende design en de dynamiek van drie van Jaguars sportsedans: de XF, de XE en de legendarische Mk 2. Rankin richtte drie speciale studio’s in om de auto’s op een originele en dynamische manier te fotograferen. Daarbij paste hij de uitstraling van elke studio aan aan het karakter van de auto.

Jaguar XE in ‘Moving in the Mist’

Op de eerste reeds gepubliceerde foto genaamd ‘Flying High’ staat de Jaguar XF centraal, samen met honderden fel oranje gekleurde papieren vogels. Nu geven Jaguar en Rankin de tweede foto vrij, genaamd ‘Moving in the Mist’. Op deze foto speelt de Jaguar XE de hoofdrol. Met speciaal voor deze gelegenheid gemaakte transparante lakens – opgehangen aan speciale stellingen – en diverse windmachines maakte de fotograaf een gecontroleerde luchtstroom zichtbaar. Het resultaat benadrukt de vloeiende lijnen en natuurlijke elegantie van de Jaguar XE.

Period Drama

De derde compositie – genaamd ‘Period Drama’ – is een nostalgisch eerbetoon aan de Jaguar Mk 2, die in 2019 zestig jaar geleden verscheen. Deze foto wordt op 21 oktober gepubliceerd.

Jaguars Design Director Julian Thomson is zeer te spreken over de samenwerking:With our passion to create innovative, stand-out designs and Rankin’s reputation for fearless creativity, this collaboration makes perfect sense. We asked Rankin to push the boundaries and create a series of images that makes the cars really stand out.”

Rankin zegt: “It’s not often a global automotive brand presents you with an open brief, but that’s exactly what happened this time. They wanted three entertaining and eye-catching photographs to celebrate the core characteristics of each model. And that was it. What a dream brief. The idea behind the ‘Rooms’ concept was to create a backdrop for each model – a bespoke visual tapestry that is fun and will make people smile. To me that’s what makes all Jaguar cars different and desirable, so I hope we’ve managed to achieve that.”