336735 277267 header site 16e02f large 1523289932 a505ff original 1572014066

Jaguar Land Rover terug in de zwarte cijfers

Jaguar Land Rover presenteert de financiële resultaten over het tweede kwartaal van fiscaal jaar 2019/2020. Deze driemaandelijkse periode is op 30 september afgesloten met een omzetstijging van 8% tot 6,1 miljard pond in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat is in grote mate te danken aan de 2,9% grotere orderintake.

Met name de verkoop in China schoot omhoog met een plus van 24,3%. Wereldwijd plust de verkoop van de Range Rover Evoque met 54,6% en die van de Range Rover Sport met 17,5%. Verder zijn in het tweede kwartaal van het fiscale jaar 2.593 meer exemplaren van de Jaguar I-PACE verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar.

Jaguar Land Rover genereerde voor belastingen een winst 156 miljoen pond, ofwel een toename van 246 miljoen ten opzichte van een jaar geleden. De resultaten zijn niet alleen het gevolg van de groeiende orderintake, maar ook van kostenreductie. Belangrijk is dat het concern volledig op koers ligt om in maart 2020 de beoogde 2,5 miljard pond verbetering te bereiken op het gebied van kosten en cashflow. Een missie die tevens rugwind krijgt door de marktintroductie van nieuwe modellen, zoals de Land Rover Defender, Jaguar XE en Land Rover Discovery Sport.

Prof. Sir Ralf Speth, Jaguar Land Rover Chief Executive, stelt: “Jaguar Land Rover has returned to profitability and revenue growth. This is testament to the fundamental strength of our business, our award-winning products, new technologies and operating efficiencies. We were one of the first companies in our sector to address the challenges facing our industry. As such, it is encouraging to see the impact of our Project Charge transformation programme and our improvement initiatives in the China market start to come through in our results.”