100 % elektrische premium chauffeursdienst gelanceerd in Londen

In Londen is onder de naam Havn een nieuwe dienst van start gegaan. Het bijzondere is dat Havn rijdt met een vloot volledig elektrische Jaguar I-PACE performance-SUV’s.

Elke rit kan worden aangepast aan de wensen van de passagier, met opties als een playlist, de gewenste temperatuur en interactie met de chauffeur. Alles is voorafgaand aan de rit door te geven en aan te passen via de iOS- en Android-app, die is te downloaden op https://www.ridehavn.com/, en via online boeking.

Succesvolle start

Alle Havn chauffeurs zijn zorgvuldig geselecteerde fulltime-medewerkers van het bedrijf, die allen een uitvoerig en grondig trainingsprogramma hebben gevolgd. De training is gericht op het bieden van de ultieme klantgerichte beleving waarop Havn zijn goede reputatie bouwt. Dat is ook terug te zien in de officiële waardering van 4,8/5 in de app, die inmiddels al meer dan 5.500 keer is gedownload.

Havn biedt zijn klanten een volledig elektrische en geheel gepersonaliseerde vorm van stedelijk vervoer, compromisloos gericht op comfort en stijl, die uniek is voor Londen. Het bedrijf heeft sinds september 2019 al bijna 30.000 kilometer aan ‘proefritten’ achter de rug.

Toekomstvisie

Havn wordt ondersteund door InMotion, de kapitaal- en mobiliteitsdienstentak van Jaguar Land Rover. InMotion is gericht op investeringen in innovatieve nieuwe technologieën voor toekomstige autonome, geëlektrificeerde, connected en gedeelde mobiliteit. Dit alles helpt om de Destination Zero visie van Jaguar Land Rover te realiseren: een toekomst geheel zonder emissies, ongevallen en opstoppingen.

Hotelservice

Sinds de proeffase in september is de vloot Jaguars I-PACE gegroeid dankzij de vraag van individuele klanten en van klanten van premium bedrijven voor zakelijke ritten. Bij de receptie van luxe hotels in Londen die van de dienst gebruikmaken, kunnen gasten een Havn-auto aanvragen en zich bij de deur laten ophalen.

De druk op bedrijven om meer van milieuvriendelijke alternatieven gebruik te maken is af te lezen in een recent verslag*, dat stelt dat 66 procent van de bedrijven in het Verenigd Koninkrijk van plan is om de interne aan het milieu gerelateerde activiteiten dit en volgend jaar te verbeteren en verder te verduurzamen.

Joseph Seal-Driver, Managing Director of Havn, zegt: “The decision to use the all-electric Jaguar I-PACE, the 2019 World Car of the Year, allows us to offer our customers a sustainable premium alternative – urban mobility with zero emissions. In just four months we have proved there is a significant appetite from customers who want sustainable transport without compromising on luxury, we’re seeing a fantastic response from businesses who want to improve their corporate travel.”

Meer informatie op https://www.ridehavn.com/. De Jaguar I-PACE is in Nederland leverbaar in de aantrekkelijke Business Edition vanaf € 73.900,-; financial lease vanaf € 599,- per maand.