357039 01 jaguar i pace nog slimmer beter verbonden en sneller op te laden 94da70 large 1592394550

Jaguar I-PACE: nog slimmer, beter verbonden en sneller op te laden

De Jaguar I-PACE – ’s werelds eerste premium 100% elektrische performance-SUV – is nu sneller op te laden en heeft een nieuw, intuïtief te bedienen infotainmentsysteem. De I-PACE is daarmee op alle fronten gebruiksvriendelijker en maakt zowel het rijden als het bezitten van een elektrische auto eenvoudiger en prettiger dan ooit. De Jaguar I-PACE is per direct verkrijgbaar. Prijzen maakt Jaguar binnenkort bekend.

De Jaguar I-PACE heeft sinds zijn debuut wereldwijd al meer dan tachtig prijzen gewonnen, waaronder de 2019 World Car of the Year, World Car Design of the Year en World Green Car. Het model is uitgerust met twee elektromotoren met een systeemvermogen van 294 kW (400 pk) en een systeemkoppel van 696 Nm. Dankzij de aluminium constructie, het zeer lage zwaartepunt en vierwielaandrijving biedt de I-PACE een ongeëvenaarde balans tussen prestaties, verfijning, luxe en wendbaarheid, samen met een uitstekende actieradius in de praktijk en dagelijkse bruikbaarheid.

I-PACE: in een notendop

De Jaguar I-PACE beschikt nu over nog meer technologische innovaties die het leven met een elektrische auto nog prettiger en eenvoudiger maken. Zo debuteert het nieuwe Pivi Pro infotainmentsysteem in de I-PACE. Dit systeem is net zo intuïtief te gebruiken als een smartphone. Pivi Pro reageert snel op input en werkt slim samen met het verbeterde EV-navigatiesysteem dat nu beschikbare laadstations in de buurt toont, inclusief de actuele laadtarieven en laadtijden.

Jaguar levert de I-PACE nu standaard met een 11 kW on-board lader, waardoor klanten met een 3-fase-aansluiting nog sneller kunnen laden. Met een 11 kW wallbox is één uur laden goed voor 53 kilometer range (WLTP). Dankzij de laadtijd van 8,6 uur kan de batterij nu gedurende de nacht volledig worden opgeladen. Via een 50 kW snellader wordt iedere 15 minuten 63 kilometer range bijgeladen. Via een 100 kW snellader is dat zelfs 127 kilometer per kwartier laden.

Luchtkwaliteit is in de huidige tijdsgeest belangrijker dan ooit. Dankzij de toepassing van PM2.5 filtercapsules wordt de luchtkwaliteit in het interieur van de I-PACE nu verder verbeterd. Die vangen ultrafijne deeltjes en allergenen in de lucht op. Bovendien kan de lucht ook tijdens het opladen gefilterd worden. Het exterieurdesign is verder verfijnd met nieuwe Atlas Grey afwerking van de grille. Kopers profiteren daarnaast van een verder verfijnd kleurenpallet en een nieuw, luxueus Bright Pack.

Alan Volkaerts, Vehicle Line Director, Jaguar I-PACE, zegt: “When we developed the I-PACE we wanted it to be the world’s most desirable electric vehicle and to show what happens when Jaguar goes electric. I think we’ve achieved those ambitious goals, and now we’ve made it even better with a new infotainment system, three phase charging and technology that benefits driver and passengers alike. We’ve also subtly enhanced the design with an Atlas Grey finish to the grille mesh and with the new Bright Pack option. I-PACE was the first premium all-electric performance SUV: every change we’ve made ensures that it’s still the benchmark in its class.”

Jaguar I-PACE in detail:

Slimmer, sneller en beter verbonden

Het nieuwe Pivi Pro infotainmentsysteem is een van de hoogtepunten in het ruimtelijke en luxueuze interieur van de Jaguar I-PACE. Het 12,3-inch HD virtuele instrumentencluster, twee touchscreens op de middenconsole – boven 10-inch en onder* 5-inch – en de haptische draaiknop zijn perfect op elkaar afgestemd, bieden een intuïtieve gebruikerservaring en tonen boeiende, eigentijdse graphics. Pivi Pro is geïnspireerd op smartphones en start dankzij een krachtige processor razendsnel op, zodat het systeem al gebruiksklaar is voordat de bestuurder in de auto plaatsneemt. Dankzij een ingebouwde back-up batterij duurt initialisatie van het navigatiesysteem slechts enkele seconden.

De nieuwe en intuïtieve ‘platte’ menustructuur maakt navigeren door het systeem heel eenvoudig. Het systeem toont favoriete en veel gebruikte functies in het homemenu. Met een simpele aanraking zijn functies op te starten. Het nieuw ontworpen navigatiesysteem heeft minder tussenstappen, zodat het invoeren van een bestemming nog sneller verloopt en minder afleidend is voor de bestuurder. De gebruiker kan nu eenvoudig in- en uitzoomen met een knijpbeweging op de touchscreen, net als bij een smartphone.

De I-PACE is optioneel leverbaar met een inductielader om geschikte smartphones draadloos op te laden. Het oplaadelement bevindt zich onder de ‘zwevende’ middenconsole en versterkt tevens het telefoonsignaal voor maximaal bereik. De Jaguar I-PACE is standaard uitgerust met Apple CarPlay® en Android Auto™ alsook Bluetooth-voorbereiding met ondersteuning van twee smartphones die gelijktijdig verbonden kunnen zijn

Zorgen over datagebruik of het aanschaffen van een simkaart is verleden tijd. De Jaguar I-PACE komt standaard met een dual-modem SIM-module (eSIM)** en een gratis 4G-data-abonnement waarmee de gebruiker onbeperkt muziek kan streamen via Spotify, Deezer of Tuneln. De dataverbinding wordt ook gebruikt voor handige kaart, weer-, kalender- en verkeersupdates.

Het nieuwe Pivi Pro infotainmentsysteem helpt de gebruiker om in minder tijd en met minder moeite een bestemming te bereiken. Het navigatiesysteem maakt gebruik van zelflerende algoritmen om de routes te optimaliseren. De stembegeleiding blijft zelfs stil als de gebruiker door gebieden rijdt die de bestuurder goed kent. Het proces wordt nog verder vereenvoudigd doordat Pivi Pro ook laadstations aan de route kan toevoegen. Het systeem selecteert de beste laadpunten om de totale reistijd te minimaliseren en geeft vooraf aan hoeveel actieradius er nog over is als de bestemming bereikt is. Bovendien blijven de navigatiefuncties altijd up-to-date dankzij de software-over-the-air-functionaliteit (SOTA).

Andrew Hardman, Vehicle Integration Manager, Jaguar I-PACE, zegt: “The Pivi Pro infotainment system makes it easy to use public charging networks. As well as showing where charging stations are it can also tell you if they’re available, what they cost to use, and an estimate of charging time. We know that most customers charge their I-PACE at home but we wanted to make charging on the go just as simple – and our new infotainment system makes that possible.”

Veiligheid en welzijn

De I-PACE is ontworpen om maximale veiligheid te garanderen aan alle inzittenden. In de onafhankelijke Euro NCAP-veiligheidstests kreeg de I-PACE de maximale veiligheidsscore van vijf sterren toebedeeld. State-of-the-art digitale technologie helpt inzittenden en andere weggebruikers te beschermen. Het zicht rondom is verder verbeterd dankzij een nieuwe 3D Surround Camera die een 360-graden beeld toont van het gebied rond de auto en mogelijke gevaren toont op het centrale touchscreen.

In het interieur zorgt de ClearSight digitale binnenspiegel voor verbeterde zicht naar achteren, ook als er drie personen achterin zitten of de 656 liter grote bagageruimte tot aan het dak is volgeladen. ClearSight maakt gebruik van een breedhoeklens die geïntegreerd is in een naar achteren gerichte camera. Het beeld van de camera is zichtbaar op een HD-display die verwerkt is in de frameloze binnenspiegel. Dankzij een kleine schakelaar op de binnenspiegel kan de bestuurder schakelen tussen het camerabeeld of de standaard spiegelfunctie. Jaguar verwerkt de HD-camera in de op het dak gemonteerde antennemodule. Onder alle omstandigheden – ook met beperkt licht – heeft de bestuurder maximaal zicht. Dankzij een beschermende lip en waterafstotende, hydrofobe coating blijft de cameralens altijd schoon.

Alle inzittenden genieten van een verder verfijnd klimaatcontrolesysteem dat slimme, energie-efficiënte verwarming of verkoeling biedt in vier onafhankelijke zones. De ionisatie van de lucht in het interieur – ontworpen om allergenen te verwijderen – heeft nu ook een filtersysteem dat ultrafijne deeltjes opvangt, inclusief schadelijke PM2.5-deeltjes. Dit komt volledig ten goede aan de gezondheid en het welzijn van de inzittenden. Als de I-PACE aan de lader hangt, is het interieur via het pre-conditioningsysteem te verwarmen of te koelen, maar kan ook het nieuwe filtersysteem worden ingeschakeld om het interieur voor vertrek alvast te zuiveren van allergenen en ultrafijne deeltjes.

Nog meer keuze voor klant

Als aanvulling op de nieuwe Atlas Grey afwerking van de grille is ook een nieuw, optioneel Bright Pack verkrijgbaar voor alle uitvoeringen. Dit pakket benadrukt het onderscheidende design van de I-PACE met Noble Chrome omlijsting van de grille, Atlas Grey kleurige buitenspiegelkappen, Satin Chrome raamomlijsting en een diffuser achter in de kleur Atlas Grey. Het eigentijdse Black Pack is verbeterd dankzij toepassing van badges in hoogglans zwart. Het kleurenaanbod is uitgebreid met de nieuwe kleuren Caldera Red, Portofino Blue en Eiger Grey.

Elektrisch rijden nog prettiger

De Jaguar I-PACE maakt het rijden en het bezitten van een elektrische auto nog prettiger.

• Dankzij de actieradius tot 470 kilometer (WLTP) voor de 90 kWh-versie hoeven klanten met een gemiddelde woon-werkafstand slechts één keer per week te laden.
  • De I-PACE heeft een garantie van 8 jaar of 160.000 kilometer op de batterij.
  • Dankzij de speciale ‘I-PACE Range Calculator’ op www.jaguar.nl is eenvoudig te zien welke invloed verschillende factoren hebben op het werkelijke bereik, zoals voertuigsnelheid, omgevingstemperatuur en klimaatregeling.
  • Dankzij de speciaal ontwikkelde iGuide-app is het eenvoudig om de belangrijkste functies en bedieningselementen van de I-PACE te vinden en te begrijpen. Deze smartphone-app fungeert ook als gebruikershandleiding, zodat antwoorden op alle vragen altijd binnen handbereik zijn.
  • Jaguar werkt over de hele wereld samen met leveranciers van thuisladers. Het opladen van de auto is daardoor net zo eenvoudig als het opladen van een smartphone.
  • Elk thuislaadpunt van de door Jaguar aanbevolen partners is slim. Dat betekent dat het laden eenvoudig via een smartphone kan worden gestart of beëindigd.
  • Bij publieke laadpunten wordt de laadkabel van de I-PACE op zijn plaats vergrendeld zodra de auto wordt vergrendeld. Pas als de auto wordt ontgrendeld, is de laadkabel los te koppelen. Dat geeft extra gemoedsrust aan de eigenaar.
  • Een speciale Eco Mode helpt de actieradius te maximaliseren door het energieverbruik terug te dringen en een efficiëntere rijstijl te stimuleren. Deze stand wijzigt onder meer de temperatuur in het interieur. De gebruiker kan deze wijzigingen negeren door de normale werking van elke functie of via het instellingenmenu.
  • De I-PACE is uitgerust met software-over-the-air-functionaliteit (SOTA). Dit betekent dat systemen – zoals het infotainmentsysteem, batterijmanagement en de oplaadapparatuur – op afstand kunnen worden geüpdatet en de I-PACE continu wordt verbeterd.

* De onderste 5-inch touchscreen is optioneel op de S-versie en standaard op de overige uitvoeringen.

** Het is niet nodig om aanvullende contracten af te sluiten of SIM-kaarten aan te schaffen zolang het abonnement van het navigatiesysteem (zolang de garantieperiode geldt) of Online Pack (eerste jaar gratis) nog geldig is.