357038 02 jaguar i pace nog slimmer beter verbonden en sneller op te laden 601096 large 1592394550

Prijzen Jaguar I-PACE EV400 bekend: vanaf € 81.855,-

Jaguar maakt de prijzen bekend van de nieuwe Jaguar I-PACE EV400. De volledig elektrische performance-SUV is leverbaar vanaf € 81.855,-. Ook kan de Jaguar I-PACE nu sneller worden opgeladen en is hij voorzien van een nieuw infotainmentsysteem.

De Jaguar I-PACE – ’s werelds eerste premium 100 % elektrische performance-SUV – is nu sneller op te laden en met het nieuwe, intuïtief te bedienen infotainmentsysteem is de I-PACE op alle fronten gebruiksvriendelijker. Zowel het bezit als het rijden van een elektrische auto eenvoudiger en prettiger dan ooit. Dankzij een verder uitgebreid aanbod van opties heeft de klant voortaan nog meer keuze om zijn 100 % elektrische Jaguar naar wens samen te stellen.

De Jaguar I-PACE sleepte sinds zijn debuut in 2018 meer dan tachtig onderscheidingen en titels in de wacht, onder meer 2019 World Car of the Year, World Car Design of the Year en World Green Car. De auto wordt aangedreven door twee elektromotoren, met een systeemvermogen van 294 kW (400 pk) en een systeemkoppel van 696 Nm. Dankzij de aluminium constructie, het lage zwaartepunt en de vierwielaandrijving biedt de I-PACE een ongeëvenaard fijne balans tussen prestaties, luxe en wendbaarheid, met een uitstekende actieradius en gebruiksvriendelijkheid in de dagelijkse praktijk.

I-PACE in een notendop

De Jaguar I-PACE is voorzien van nog meer technologische innovaties die het leven met een elektrische auto nog prettiger en eenvoudiger maken. Het nieuwe Pivi Pro infotainmentsysteem is net zo intuïtief te gebruiken als een smartphone. Pivi Pro reageert snel op input en werkt slim samen met het verbeterde EV-navigatiesysteem. Dat toont nu de beschikbare laadstations in de buurt, inclusief de actuele laadtarieven en laadtijden.

Jaguar levert de I-PACE nu standaard met een 11 kW on-board lader, waardoor klanten met een 3-fase-aansluiting nog sneller kunnen laden. Met een 11 kW wallbox is één uur laden goed voor 53 kilometer range (WLTP). Dankzij de laadtijd van 8,6 uur kan de batterij nu gedurende de nacht volledig worden opgeladen. Via een 50 kW snellader wordt ieder kwartier 63 kilometer range bijgeladen. Via een 100 kW snellader is dat zelfs 127 kilometer per kwartier laden.

Luchtkwaliteit is in de huidige tijdsgeest belangrijker dan ooit. Dankzij de toepassing van PM2.5 filtercapsules wordt de luchtkwaliteit in het interieur van de I-PACE nu verder verbeterd. Die vangen ultrafijne deeltjes en allergenen in de lucht op. Bovendien kan de lucht ook tijdens het opladen gefilterd worden. Het exterieurdesign is verder verfijnd met nieuwe Atlas Grey afwerking van de grille. Kopers kunnen verder kiezen uit een verder verfijnd kleurenpalet en er is een nieuw, luxueus Bright Pack.

Alan Volkaerts, Vehicle Line Director, Jaguar I-PACE, zegt: “When we developed the I-PACE we wanted it to be the world’s most desirable electric vehicle and to show what happens when Jaguar goes electric. I think we’ve achieved those ambitious goals, and now we’ve made it even better with a new infotainment system, three phase charging and technology that benefits driver and passengers alike. We’ve also subtly enhanced the design with an Atlas Grey finish to the grille mesh and with the new Bright Pack option. I-PACE was the first premium all-electric performance SUV: every change we’ve made ensures that it’s still the benchmark in its class.”

De nieuwe Jaguar I-PACE is per direct te bestellen. Kijk op jaguar.nl voor een compleet overzicht van de nieuwe prijzen.