360279 01 thierry bollore c71da3 original 1595940556

Thierry Bolloré nieuwe CEO Jaguar Land Rover

Thierry Bolloré is per 10 september 2020 aangesteld als nieuwe Chief Executive Officer van Jaguar Land Rover. Hij volgt Prof. Sir Ralf Speth op die de functie van Non-Executive Vice Chairman bij het bedrijf zal bekleden.

Met Thierry Bolloré (Frankrijk, 1963) haalt Jaguar Land Rover een zeer ervaren CEO binnen boord. Bolloré vergaarde uitgebreide expertise in de automobielsector en op managementniveau, onder meer als CEO van Groupe Renault en als Vice President van onderdelenleverancier Faurecia.

Bolloré over zijn aanstelling: ”Jaguar Land Rover is known around the world for its peerless brand heritage, exquisite design and deep engineering integrity. It will be my privilege to lead this fantastic company through what continues to be the most testing time of our generation. Renowned for their passion and spirit, the people of Jaguar Land Rover are the driving force behind its success. I couldn’t be more excited to join the team continuing to shape the future of this iconic company.”

Natarajan Chandrasekaran, Chairman van Tata Sons, Tata Motors en Jaguar Land Rover, over de benoeming van Bolloré: “I am delighted to welcome Thierry to Jaguar Land Rover. An established global business leader with a proven track record of implementing complex transformations, Thierry will bring a wealth of experience to one of the most revered positions in the industry.”