Jaguar I-PACE EV320: hét luxe alternatief voor gunstiger bijtelling

Utrecht, 24 augustus 2020 – Jaguar introduceert een nieuwe variant van de I-PACE. De Jaguar I-PACE EV320 heeft een gunstiger prijsstelling en daarmee een nog lagere bijtelling voor zakelijk rijders die de auto ook voor privéritten gebruiken. De prestaties doen echter nauwelijks onder voor die van de krachtigere I-PACE EV400, terwijl de actieradius van 470 km (WLTP) zelf gelijk is. Jaguar produceert een gelimiteerd aantal van de I-PACE EV320. Bestellen kan per direct. De prijzen beginnen bij € 65.990,- met een netto bijtelling vanaf € 326,- per maand.

De nieuwe Jaguar I-PACE EV320 valt op door zijn complete uitrusting en toonaangevende technologie. Zo is de volledig elektrisch aangedreven performance SUV leverbaar met het nieuwe Pivi Pro infotainmentsysteem, Cabin Air Ionisation met PM2.5 filter en de ClearSight digitale achteruitkijkspiegel. De EV320 is tevens te herkennen aan de nieuwe afwerking van de grille in Atlas Grey. Ook kunnen klanten rekenen op een verbeterd kleurenpalet en nieuwe wieldesigns.

Uitstekende prestaties en actieradius

De aandrijflijn van de I-PACE EV320 is gelijk aan die van de I-PACE EV400. De batterijcapaciteit van 90 kWh is hetzelfde, maar de elektromotoren zijn opnieuw gekalibreerd om het gezamenlijke vermogen te reduceren tot 235 kW (320 pk). Dankzij het maximumkoppel van 500 Nm en vierwielaandrijving valt ook deze minder krachtige uitvoering op door zijn soepele en tegelijk pittige prestaties, zoals een acceleratie van 0-100 km/u in 6,4 seconden. Het rijbereik van de EV320 is gelijk aan dat van de EV400 en vastgesteld op 470 km (WLTP). Daarmee biedt de Jaguar I-PACE EV320 een ongekend goede balans tussen prestaties, verfijning en handling in combinatie met een royale actieradius en dagelijkse bruikbaarheid voor een gunstiger prijsstelling.

3-fase laden

Met de on-board lader van 11 kW is 3-fase laden mogelijk bij de Jaguar I-PACE EV320. Daarmee kan per uur 53 km aan rijbereik worden bijgeladen. Een lege batterij is in 8,6 uur weer geheel volgeladen – een ideaal tijdsbestek voor ‘s nachts laden. Bij een 50 kW DC-snellader kan per 15 minuten 63 km aan rijbereik worden bijgeladen. Bij een 100 kW DC-lader is dat zelfs 127 km per kwartier, allemaal conform de WLTP.

Business Pack

Jaguar maakt de I-PACE EV320 nog aantrekkelijker met het optionele Business Pack voor de uitvoeringen S en SE. Voor de meerprijs van € 3.000,- wordt de uitrusting van de S-uitvoering uitgebreid met 20-inch lichtmetalen wielen, een elektrisch bedienbare achterklep, een tweede touchscreen, premium vloermatten, verwarmbare voorstoelen, een dubbele bekerhouder voorin én het ionisatiesysteem met PM2.5 filter voor extra reiniging van de interieurlucht.

Bij het Business Pack voor de SE-uitvoering (€ 830,-) komen daar nog 12-voudig verstelbare sportstoelen, een vast glazen panoramadak en het Cold Climate Pack bij. Verwarmbare stoelen, een elektrisch bedienbare achterklep en 20-inch lichtmetalen wielen behoren al tot de standaarduitrusting van de I-PACE EV320 SE.

Het Business Pack voor de S-uitvoering vertegenwoordigt een waarde van € 4.948,-, waarmee het klantvoordeel oploopt tot € 1.948,- (incl. BTW). Bij de SE vertegenwoordigt het optiepakket een waarde van € 2.628,-, goed voor een klantvoordeel van € 1.798,- (incl. BTW).