Jaguar Racing gladiatoren aan start in Formula E in Rome

Jaguar Racing reist af naar Rome voor deelname aan de volgende twee wedstrijden in het ABB FIA Formula E World Championship. De races zijn in de straten van de Italiaanse hoofdstad op zaterdag 10 april om 16.00 uur en op zondag 11 april om 13.00 uur.

Het is voor het eerst sinds april 2019 dat Jaguar Racing weer in actie komt in Rome. Toen boekte het Britse team hier met Mitch Evans de eerste overwinning in de Formule E en de eerste overwinning in de autosport voor Jaguar sinds 1991. Het circuit in het zogenoemde EUR-district is ook voor Sam Bird vertrouwd terrein. Hij won hier in 2018. Na het succes in Diriyah in Saudi-Arabië gaat Jaguar Racing aan de leiding in het kampioenschap. Het team hoopt die positie te versterken in Rome.

James Barclay, Team Director Jaguar Racing, zegt: “We made a very positive start to the 2021 ABB FIA Formula E World Championship and are pleased to be sitting top of the team championship after two excellent performances from Mitch and Sam in Saudi Arabia. Rome will be a challenge with both drivers in Group 1 qualifying so we are not resting on our laurels.The team have been putting in many hours and long days to ensure we put ourselves in the  best position possible heading to Rome. After celebrating our first Formula E victory at the Rome E-Prix in 2019, it holds a special place in the team’s heart and we will be certainly looking to keep this positive momentum.”

Sam Bird, #10 Jaguar Racing driver, zegt: “I cannot wait to head to Italy for the first time with Jaguar Racing and get back out on track in the Jaguar I-TYPE 5. We started our racing partnership incredibly well with a victory in Diriyah last time out. In the past Rome has been kind to me – I won there in 2018. Mitch and I are both in group 1 for qualifying in round three which will be tough but we will be giving it everything to keep the team out in front.”

Mitch Evans, #20 Jaguar Racing driver, zegt: “The Rome E-Prix brings back very special memories for everyone at Jaguar Racing – it was my first with the team in Formula E and that maiden winning feeling will remain with me forever. As we head to Rome we need to build on the momentum we achieved in Saudi Arabia and hopefully all the hard work will secure us more on-track success.”

Beide wedstrijden op zaterdag 10 april en zondag 11 april zijn in Nederland live te volgen op Eurosport.