Jaguar Land Rover kondigt samenwerking aan met NVIDIA

• Nieuw partnerschap als onderdeel van de Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover transformeert Modern Luxury-ervaring voor klanten vanaf 2025
  • Software-experts van beide bedrijven ontwikkelen AI-gestuurde, autonome rijsystemen en connected services voor alle toekomstige modellen gebaseerd op NVIDIA DRIVE
  • Veiligheidstechnologie van de volgende generatie en unieke, merkgerichte digitale diensten mogelijk gemaakt door NVIDIA AI

Jaguar Land Rover is een meerjarige, strategische samenwerking aangegaan met NVIDIA – leider op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en informatica – om gezamenlijk de volgende generatie autonome rijsystemen en op AI-gebaseerde diensten en klantervaringen te ontwikkelen.

Vanaf 2025 maken alle nieuwe auto’s van Jaguar en Land Rover gebruik van het NVIDIA DRIVE™ softwareplatform met een breed scala aan actieve veiligheidssystemen, autonome rij- en parkeersystemen en bestuurdersassistentiesystemen. Binnenin biedt het systeem ook AI-functies, onder andere voor het monitoren van de bestuurder en inzittenden en voor geavanceerde visualisatie van de omgeving rondom de auto.

Deze totaaloplossing is gebaseerd op NVIDIA DRIVE Hyperion™, bestaande uit DRIVE Orin™ gecentraliseerde AV-computers; DRIVE AV- en DRIVE IX-software; veiligheids-, beveiligings- en netwerksystemen; en omgevingssensoren. DRIVE Orin is het brein van de auto en stuurt het Jaguar Land Rover Operating System aan, terwijl DRIVE Hyperion fungeert als het centrale zenuwstelsel.

Jaguar Land Rover zal ook gebruikmaken van intern ontwikkelde datacenteroplossingen met NVIDIA DGX™ om AI-modellen te trainen, evenals DRIVE Sim-software op basis van NVIDIA Omniverse™ voor real-time fysiek nauwkeurige simulaties. De softwaregestuurde functies van Jaguar Land Rover en de end-to-end verificatie- en validatiearchitectuur maken het mogelijk om de auto zijn gehele levensduur te voorzien van innovatieve, assisterende en autonome rijdiensten met behulp van over-the-air software-updates.

Thierry Bolloré, Jaguar Land Rover Chief Executive Officer: “Collaboration and knowledge-sharing with industry leader NVIDIA is essential to realising our Reimagine strategy, setting new benchmarks in quality, technology and sustainability. Jaguar Land Rover will become the creator of the world’s most desirable luxury vehicles and services for the most discerning customers. Our long-term strategic partnership with NVIDIA will unlock a world of potential for our future vehicles as the business continues its transformation into a truly global, digital powerhouse.”

Jensen Huang, NVIDIA founder and CEO: “Next-generation cars will transform automotive into one of the largest and most advanced technology industries. Fleets of software-defined, programmable cars will offer new functionalities and services for the life of the vehicles. We are thrilled to partner with Jaguar Land Rover to reimagine the future of transportation and create the most advanced cars.”

Jaguar Land Rover streeft naar een volledig CO2-vrije toeleveringsketen, producten en activiteiten tegen 2039.

Hqdefault