Jaguar Land Rover partner van Invictus Games

• Defensie presenteert het Nederlandse Invictus Team
  • Bestaande uit 28 (voormalig) militairen die mentaal of fysiek gewond geraakt of ziek geworden zijn
  • Invictus Games zijn van zaterdag 16 t/m vrijdag 22 april 2022 in Zuiderpark in Den Haag
  • Invictus Games in 2014 in het leven geroepen op initiatief van Britse Prins Harry
  • Jaguar Land Rover is sinds 2014 partner van Invictus Games; Jaguar Land Rover is in Nederland ook sponsor van Nederlandse team

Jaguar Land Rover is in 2022 opnieuw partner van de Invictus Games, die van zaterdag 16 t/m vrijdag 22 april 2022 in het Zuiderpark in Den Haag worden gehouden. Zaterdag 12 maart jongstleden is het Nederlandse Invictus team gepresenteerd dat deelneemt aan de komende editie.

Jaguar Land Rover is al sinds de eerste Invictus Games in 2014 partner van het sportevenement. De Invictus Games helpen mentaal en/of fysiek gewonde en zieke (oud-) militairen bij hun herstel en revalidatie. Bij het grote publiek willen ze meer awareness kweken voor hun situatie en laten ze zien wat vooral nog wel kan. Ze willen het nut en de noodzaak van het sporten met een beperking onder de aandacht brengen en de onoverwinnelijkheid van de mensen aantonen. In Nederland is Jaguar Land Rover sponsor van het Nederlandse team dat aan de Invictus Games deelneemt.

Commandant der Strijdkrachten generaal Onno Eichelsheim presenteerde het Nederlandse Invictus Team in de sportcampus op het Zuiderpark in Den Haag. Het Nederlandse team bestaat uit 28 (voormalig) militairen. Ook de Britse Prins Harry kwam digitaal nog even langs om het Nederlandse team succes te wensen en om zelf wat eerste Nederlandse woorden te leren.

Marc Bienemann, Managing Director van Jaguar Land Rover Benelux: “Het is een eer dat de Invictus Games Foundation Nederland heeft gekozen voor de terugkeer naar Europa. Dit wereldwijde evenement gebruikt de kracht van sport om het leven van mensen weer een positieve wending te geven. Iedereen bij Jaguar Land Rover Nederland doet er alles aan om de deelnemers en de organisatoren te ondersteunen, terwijl we aftellen naar 16 april 2022.”

De Invictus Games zijn in 2014 in het leven geroepen op initiatief van de Britse Prins Harry, die tevens beschermheer is van het sportevenement. De landenteams nemen het tegen elkaar op in diverse sportwedstrijden. De deelnemers halen het beste uit zichzelf, maar inspireren ook anderen of raken zelf geïnspireerd door lotgenoten uit de hele wereld.

Fotocredits: Mediacentrum Defensie