Jaguar Land Rover kondigt duurzaamheidsdoelstellingen 2030 aan

• Jaguar Land Rover reduceert uitstoot van broeikasgassen van eigen activiteiten met 46% tegen 2030 en met 54% per auto in de waardeketen
  • Toezeggingen goedgekeurd door Science Based Targets initiative en in lijn met doelen van Klimaatakkoord Parijs
  • Jaguar Land Rover streeft naar CO2-neutraliteit van eigen activiteiten, producten en toeleveringsketen tegen 2039

Utrecht, 1 april 2022 – Jaguar Land Rover heeft zich gecommitteerd om de uitstoot van broeikasgassen van de eigen activiteiten in 2030 met 46% te hebben teruggedrongen ten opzichte van die van 2019. De onderneming stelt zich ook ten doel om de gemiddelde voertuigemissies in de waardeketen met 54% te verminderen, evenals een emissiereductie van 60% tijdens de gebruiksfase van de auto’s.

Deze doelstellingen zijn goedgekeurd door het Science Based Targets initiative (STBi) en in overeenstemming met het Klimaatakkoord van Parijs. De inzet van Jaguar Land Rover sluit aan op het in Parijs gestelde, ambitieuze doel om de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5 à 2 graden Celsius.

Behalve de doelstellingen voor 2030 streeft Jaguar Land Rover ook naar volledige CO2-neutraliteit van de eigen activiteiten, producten en toeleveringsketen in 2039 als onderdeel van zijn Reimagine-strategie. Om dit te bereiken, zal het bedrijf op alle fronten CO2-neutraal worden gemaakt, van het ontwerp tot de materialen, productieactiviteiten, toeleveringsketen, elektrificatie, batterijstrategie, processen in de circulaire economie, en materiaalverwerking aan het einde van de levensduur.

Ter ondersteuning van deze missie heeft Jaguar Land Rover een nieuwe functie gecreëerd, waarbij Rossella Cardone is aangesteld als Sustainability Director om de transformatie aan te jagen en François Dossa, Executive Director, Strategy and Sustainability, bij te staan.

Rossella Cardone, Director and Head of Sustainability Office Jaguar Land Rover: “Sustainability sits at the core of our Reimagine strategy, with the aim to achieve net carbon zero by 2039, as the creator of the world’s most desirable modern luxury vehicles. As we move from climate ambition into action, we are now embedding sustainability into the Jaguar Land Rover DNA to minimise our carbon footprint across our value chain. Science-based targets tell us how much and how quickly we need to reduce our greenhouse gas emissions as well as keeping stakeholders informed about our progress.”

Alberto Carrillo Pineda, Managing Director, Science Based Targets bij CDP, Science Based Targets initiative-partner: “We congratulate Jaguar Land Rover on setting science-based targets consistent with limiting warming to 1.5C, the most ambitious goal of the Paris Agreement. By setting ambitious science-based targets grounded in climate science, Jaguar Land Rover is taking action to prevent the most damaging effects of climate change.”

Jaguar Land Rover kondigde voor het eerst zijn betrokkenheid bij de SBTi aan als onderdeel van zijn steun voor COP26, de klimaattop die in november 2021 werd gehouden.

Hqdefault