Jaguar Land Rover introduceert Open Innovation-strategie voor Modern Luxury-visie

• Nieuw, wereldwijd programma voor ontwikkeling nieuwe technologie ter ondersteuning van Reimagine-strategie en Modern Luxury-visie van Jaguar Land Rover
  • Introductie unieke innovatiehub in Verenigd Koninkrijk in samenwerking met investerings- en innovatieplatform Plug and Play
  • Nieuwe partnerships met Cubo Itaú en Firjan in Brazilië bieden Jaguar Land Rover toegang tot startups in Latijns-Amerika

Jaguar Land Rover introduceert een nieuwe Open Innovation-strategie. Het doel hiervan is om nieuwe ontwikkelingen op het gebied van technologie en duurzaamheid te versnellen, ter ondersteuning van de Modern Luxury-visie van Jaguar Land Rover, zijn partners en klanten.

Open Innovation versterkt samenwerkingen met startups, scale-ups en eensgezinde externe organisaties. De Open Innovation-strategie richt zich op elektrificatie, connectiviteit, digitale diensten, metaverse, intelligent ondernemen, fabricage, de toeleveringsketen en duurzaamheid.

Als onderdeel van de nieuwe, wereldwijde strategie introduceert Jaguar Land Rover in het Verenigd Koninkrijk de eerste innovatiehub in zijn soort. De hub wordt opgericht in samenwerking met innovatieplatform en investeerder Plug and Play. Daarnaast betreedt Jaguar Land Rover de levendige wereld van Latijns-Amerikaanse startups dankzij de nieuwe partnerships met Cubo Itaú en Firjan.

Deze aankondiging maakt deel uit van de Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover, waarmee de onderneming wil uitgroeien tot fabrikant van de meest begeerlijke luxeauto’s voor de meest veeleisende klanten ter wereld. Door samen te werken met innovatieve partijen en experts in de sector helpt het Open Innovation-programma bij de uitrol van digitale diensten, producten, hulpmiddelen en processen, die uiteindelijk moeten bijdragen aan de doelstelling van Jaguar Land Rover om voor 2039 CO2-neutraal te zijn. Het programma zorgt ook voor nieuwe waardeketens voor de organisatie.

Als medeoprichter van Plug and Play UK bouwt Jaguar Land Rover aan een ecosysteem van startups en scale-ups, die op hun beurt zorgen voor nieuwe banen en kansen voor de digitale economie. Het platform biedt ook toegang tot een wereldwijd ecosysteem van mogelijke partners en maakt het voor Jaguar Land Rover mogelijk om nieuwe technologieën en businessmodellen te testen. De activiteiten vinden plaats in de buurt van het hoofdkantoor van Jaguar Land Rover in de West Midlands, het hart van de Britse auto-industrie.

Bovendien is Jaguar Land Rover twee nieuwe samenwerkingen aangegaan in Brazilië, met Cubo Itaú en Firjan. Brazilië is een belangrijke locatie om te profiteren van de florerende wereld van Latijns-Amerikaanse startups. Tevens is daar een productielocatie van Jaguar Land Rover gevestigd.

Cubo Itaú, gevestigd in São Paulo, omvat momenteel honderden startups die actief zijn in verschillende industrieën. Van fintech tot de agrarische industrie en van de zorg tot de detailhandel. Jaguar Land Rover zal een grote rol spelen in de nieuwe Smart Mobility Hub van Cubo Itaú waar talrijke innovaties voor de auto-industrie worden ontwikkeld.

Firjan is een particuliere onderneming die industriële en zakelijke sectoren in Rio de Janeiro vertegenwoordigt. Met een sterk netwerk van 10.000 bedrijfsleden werkt Firjan nauw samen met Jaguar Land Rover om startups samen te brengen die zich bezighouden met de ontwikkeling van geavanceerde productieprocessen voor de auto-industrie. Ook biedt Firjan toegang tot geavanceerde laboratoria voor onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma’s.

Voor een succesvolle uitrol van Open Innovations heeft Jaguar Land Rover meer dan zeventig ‘champions’ aangesteld voor belangrijke bedrijfsthema’s als duurzaamheid, ontwikkeling, design, onderzoek en fabricage. Deze ‘champions’ zullen de drijvende kracht zijn achter de strategie.

François Dossa, Executive Director, Strategy and Sustainability, Jaguar Land Rover: “With the launch of the Open Innovation platform, Jaguar Land Rover is looking at the entire mobility and sustainability ecosystem to offer an unparalleled customer experience, shaping the future of our industry, and paving the way to the future. We will explore everything from second-life batteries and circular economy to new fintech, insurtech and digital services – all aligned with Jaguar Land Rover as the proud creators of Modern Luxury.”

Hqdefault