Overal navigeren zonder dataverbinding: Jaguar Land Rover en what3words leveren wereldprimeur in navigatiediensten

• Jaguar Land Rover levert als eerste what3words-software aan klanten waardoor bestuurders het navigatiesysteem ook kunnen gebruiken zonder dataverbinding
  • what3words heeft de wereld in kaart gebracht en opgedeeld aan de hand van meer dan 50 triljoen vierkanten van 3 x 3 m en elk een adres gegeven: een unieke combinatie van drie willekeurige woorden
  • Geïntegreerd in Jaguar en Land Rover Pivi Pro-infotainment via HERE Technologies navigatiesoftware en verkrijgbaar via software-over-the-air (SOTA) update
  • Gratis te downloaden voor Jaguar en Land Rover klanten met Pivi Pro in 150 landen en 24 talen

Utrecht, 9 juni 2022 – Jaguar Land Rover biedt als ’s werelds eerste autofabrikant uiterst nauwkeurige navigatie – zelfs op de meest afgelegen locaties – door de unieke wereldwijde locatietechnologie van what3words te integreren in zijn auto’s. De innovatieve what3words-navigatiesoftware is verkrijgbaar via een software-over-the-air (SOTA) update en beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Jaguar en Land Rover modellen die zijn uitgerust met het geavanceerde Pivi Pro-infotainmentsysteem.

Het Britse technologiebedrijf what3words heeft de wereldbol verdeeld in een raster van vierkanten van 3 bij 3 meter en elk vierkant een unieke combinatie van drie woorden gegeven: een what3words-adres. Door middel van de ‘always-on’ technologie, die geen mobiele dataverbinding vereist, zijn bestuurders in staat om naar elke specifieke locatie te navigeren met slechts drie woorden.

De what3words-software maakt deel uit van de meest recente SOTA-upgrade die dit jaar aan klanten aangeboden wordt en volgt de vorige update op die meer dan 200.000 eigenaren van bestaande Jaguars en Land Rovers toegang gaf tot Amazon Alexa. In totaal heeft Jaguar Land Rover meer dan 1,3 miljoen updates op voertuigniveau en meer dan drie miljoen updates van het motormanagementsysteem voltooid als onderdeel van zijn ‘always-on, always-connected’-mogelijkheden, waarmee het moderne luxe levert aan klanten.

Na de update kunnen klanten met het systeem what3words-adressen rechtstreeks invoeren in de navigatiebalk van het Pivi Pro-infotainmentsysteem. De integratie is gerealiseerd door HERE Technologies dat al 25 jaar lang navigatiepartner is van Jaguar Land Rover. HERE- navigatieoplossingen omvatten onder meer precieze turn-by-turn routebegeleiding, handige real-time verkeersinformatie en uitgebreide on- en off-street parkeerlocaties voor een gepersonaliseerde en intuïtieve ervaring tijdens elke reis.

Mark Carter, Navigation Product Owner, Digital Product Platform Jaguar Land Rover: “This world-changing technology is all about simplification, providing our customers with a seamless modern luxury experience that means they can find their way anywhere in the world without having to worry about connectivity. The partnership with what3words, enabled by HERE Technologies, further highlights our world-leading SOTA capability which allows us to offer services that are always on and always connected.”

Chris Sheldrick, co-founder and CEO what3words: “This partnership ensures you can get to the exact destination of your next adventure with ease and in comfort. Jaguar Land Rover recognised the benefits our innovative technology brings to those on the road, and we’re proud that our partnership with HERE Technologies has made this possible.”

Gino Ferru, General Manager EMEAR and Senior Vice President HERE Technologies: “Over the years of working with Jaguar Land Rover, we have gained a deep understanding of their innovative thinking and technical requirements, thanks to which we have been able to build industry-leading navigation solutions. It is with great pleasure that we can now announce the latest step of our partnership: integrating what3words to Jaguar and Land Rover vehicles globally.”

Jaguar Land Rover en what3words werken al sinds 2018 samen, toen ze what3words-adressen creëerden om de administratie van de gezondheidszorg op het afgelegen Schotse eiland Mull te helpen verbeteren.