Jaguar introduceert 5 jaar garantie voor alle modellen

• Elke nieuwe Jaguar wordt in Nederland nu standaard geleverd met vijf jaar garantie
  • Nieuw garantieaanbod zal naar verwachting een positieve impact hebben op de restwaarden van alle Jaguar modellen
  • Jaguar Assistance gratis te verlengen bij jaarlijks dealeronderhoud

Jaguar biedt voortaan vijf jaar garantie op alle modellen, inclusief de volledig elektrische Jaguar I-PACE, de E-PACE en F-PACE SUV, de XE en XF sedan, de XF Sportbrake en de F-TYPE Coupé en Convertible, ongeacht motor en aandrijving. Bovendien maakt Jaguar het nu mogelijk om de Jaguar Assistance pechhulp elk jaar gratis te verlengen wanneer het regulier onderhoud door een erkend Jaguar dealer wordt uitgevoerd en de auto jaarlijks een Zomer- of Wintercheck krijgt.

Met de introductie van vijf jaar garantie wordt Jaguar het eerste automerk in het premium luxury-segment dat zijn garantieperiode verlengt tot na de standaardperiode van drie jaar. Gedurende vijf jaar, met een maximum van 150.000 kilometer, zal Jaguar productiefouten volledig gratis verhelpen (onderdelen en arbeid) door defecte onderdelen te herstellen of vervangen, al naargelang de garantievoorschriften. Bovendien wordt elke Jaguar standaard geleverd met vijf jaar InControl Remote – dat de pechhulp optimaliseert en automatische noodoproepen mogelijk maakt. Bovendien kan de eigenaar met InControl Remote vanaf overal ter wereld communiceren met zijn Jaguar. Dit biedt niet alleen meer gebruiksgemak, maar maakt het bovendien mogelijk om gemakkelijker in te kunnen grijpen bij eventueel kritieke situaties.

In onze Reimagine-strategie staat naast het aanbieden van een modern en luxueus modellenprogramma ook een hoogstaande klantbeleving centraal. Door vijf jaar garantie te bieden op alle nieuwe Jaguars zet het merk een belangrijke stap in de richting van een uitmuntende service-ervaring, die Jaguar rijders nog meer gemoedsrust zal geven.

De uitgebreide garantie betekent vijf jaar vrijheid en gemoedsrust voor alle Jaguar rijders, ongeacht of zij hun auto zakelijk of privé rijden. Bovendien maken transparante service- en gebruikskosten het waarde-aanbod van het aantrekkelijke Jaguar modellenprogramma nog sterker.

Jaguar verwacht bovendien dat de nieuwe vijfjarige garantie een positieve invloed zal hebben op de restwaarden van alle modellen. Ook dat is goed nieuws voor klanten, aangezien de hogere restwaarde zich uiteindelijk vertaalt in een lagere bijbetaling voor een nieuwe auto of in lagere maandelijkse leasetarieven.

Ralf Sulzbach, Senior Project Manager Consulting Autovista Group: “The prolonged new car warranty shows the confidence in quality and reliability in Jaguar Cars and has the potential to uplift Jaguar’s RVs by up to 2%.” Moreover, Autovista Group sees customer benefits in “Higher cost certainty and predictability through reduced follow up cost because all or at least most of the potential parts are covered”.

Dmitry Kolchanov, Jaguar Land Rover Regional Director Europe: “With the introduction of a new 5-year warranty for Jaguar across Europe, we further demonstrate our commitment to the quality and reliability of our products and our focus on customer service excellence. Our future vision of modern luxury is entirely customer centric, and this should mean peace of mind for anyone considering a Jaguar.”

Trouwe klanten verdienen meer

Elke Jaguar wordt standaard geleverd met drie jaar Jaguar Assistance pechhulp. Om de klantbeleving nog verder te verbeteren biedt Jaguar nu de mogelijkheid om Assistance ieder jaar gratis met een jaar te verlengen. Het enige dat de Jaguar rijder daarvoor hoeft te doen is de voorgeschreven onderhoudsbeurten uit te laten voeren, in combinatie met een jaarlijkse Zomer- of Wintercheck en daarbij de eventuele reparatie-adviezen op te volgen. Zo kunnen Jaguar rijders onbeperkt blijven profiteren van Assistance. Ook wanneer Jaguars elders in onderhoud zijn geweest en eigenaren brengen hun auto weer bij een officiële Jaguar dealer voor een onderhoudsbeurt, dan profiteert men vanaf dat moment weer van Assistance voor een periode van 1 jaar. Daardoor kan de eigenaar bovendien besparen op de kosten van een andere pechhulp.

Daarnaast zijn Jaguar rijders met voortgezet onderhoud bij een officiële dealer ervan verzekerd dat de auto exact volgens de fabrieksvoorschriften wordt onderhouden, dat alleen originele Jaguar onderdelen worden toegepast en dat alleen deskundige, door Jaguar getrainde technici aan de auto werken.