Jaguar Land Rover bereidt zich met nieuw testlaboratorium voor op geëlektrificeerde en connected toekomst

• Jaguar Land Rover investeert in een toekomst met geëlektrificeerde en connected auto’s
  • Nieuw testlaboratorium bij het hoofdkantoor van Jaguar Land Rover in Gaydon (UK) helpt het bedrijf te voldoen aan bestaande en toekomstige wetgeving en kwaliteitseisen
  • De New Range Rover Sport was het eerste model dat specifiek testprogramma onderging
  • Electromagnetic Compatibility-tests worden steeds belangrijker bij de ontwikkeling van nieuwe auto’s, vanwege de toenemende elektrificatie en nieuwe connectivity-technologie

Jaguar Land Rover heeft wederom een belangrijke stap gezet in het nieuwe tijdperk van elektrificatie en connectivity: de opening van een nieuw laboratorium waar de volgende generatie modellen wordt getest op (de afwezigheid van) elektrische en radio-interferentie.

In het laboratorium voor Electromagnetic Compatibility (EMC) zorgen de ingenieurs van Jaguar Land Rover dat toekomstige modellen voldoen aan de huidige en toekomstige wetgeving en kwaliteitsnormen voor connectivity en elektronica. De in mei dit jaar geïntroduceerde New Range Rover Sport was het eerste model dat een modelspecifiek testprogramma onderging in de nieuwe testfaciliteit bij het hoofdkantoor van Jaguar Land Rover in Gaydon.

EMC is een essentieel aspect van het functioneren van een auto. Het is het vermogen van de elektrische uitrusting en elektrische systemen om optimaal te functioneren in de elektromagnetische omgeving die een auto is. Daarbij gaat het om het beperken van de onbedoelde opwekking, verspreiding en ontvangst van elektromagnetische energie, om het risico op ongewenste effecten zoals elektromagnetische interferentie te verminderen.

Het nieuwe testlaboratorium van Jaguar Land Rover is uitgerust met twee echovrije kamers: de ene met een elektrische en dus ‘stille’ rollenbank waarop de ingenieurs de auto’s op snelheid kunnen testen, en de andere met apparatuur waarmee ze de prestaties van afzonderlijke componenten, zoals accu’s en elektromotoren, kunnen beoordelen. Bluetooth, GPS, WiFi, 4G, 5G, adaptive cruise control, draadloos opladen en Blind Spot Monitoring zijn allemaal voorbeelden van functies die het EMC-laboratorium test.

Peter Phillips, Senior Manager, Electromagnetics and Compliance, Jaguar Land Rover: “The importance of testing our vehicles for electromagnetic compatibility cannot be underestimated. Opening this new testing facility is an important step forward for the business and it will play a crucial role in helping us deliver quality, legal, and customer satisfaction.”

Met de ontwikkelingen in de auto-industrie komen er steeds meer elektrische aandrijflijnen en groeit ook de keuze aan digitale en cloud-based diensten in auto’s, variërend van ‘over-the-air’ software-updates tot technologie voor autonoom rijden. Daarom is het testen voor EMC essentieel voor het bereiken van de vereiste kwaliteit en om te voldoen aan de wettelijke eisen en de verwachtingen van de klant. Met het nieuwe testlaboratorium illustreert Jaguar Land Rover zijn voortdurende streven om de klant het beste te bieden op het gebied van connectivity in auto’s, ook omdat de onderneming met de ‘Reimagine’-strategie de elektrificatie versnelt.

Hqdefault