JAGUAR EN TEAM SKY VERLENGEN SAMENWERKING MET TWEE JAAR

20 JANUARI 2014
Jaguar heeft een nieuwe sponsorovereenkomst gesloten met Team Sky, de succesvolle wielerploeg met tourwinnaar Chris Froome als kopman. Onderdeel van de overeenkomst is dat het Jaguar-logo voortaan op de officiële teamkleding te zien is. Ook kan Team Sky de komende twee jaar weer gebruik maken van Jaguar XF Sportbrakes.
  • Jaguar Official Partner van meest succesvolle internationale wielerteam
  • Logo van Jaguar in 2014 en 2015 op wedstrijdkleding
  • Ook voor kampioenen: een ‘Jaguar for the price of a car’
  • Nederlander Servais Knaven, Sport Director Team Sky rijdt Jaguar XF

Jaguar is sinds 2010 verbonden aan Team Sky – topprestaties, innovatie en technologie zijn de verbindende elementen. In 2012 kreeg het team de beschikking over Jaguar XF-modellen voor technische ondersteuning. Binnen de verlengde overeenkomst zal Jaguar zich ook steeds meer ontwikkelen als ‘Innovation Partner’. Dat betekent onder meer dat team Sky toegang krijgt tot de design- en ontwikkelingsafdeling van Jaguar om de prestaties naar een nog hoger plan te brengen. Met onmiddellijke ingang prijkt het Jaguar-logo dan ook op de officiële teamkleding van Team Sky. Het tenue waarin toprenners als Chris Froome en Bradley Wiggins aan de start verschijnen, is hier te bestellen.

Quotes

Sir David Brailsford, Teambaas van Team Sky: “Jaguar is een fantastische partner. Het is een iconisch Brits merk waar prestaties voorop staan. We zijn van plan om nog nauwer te gaan samenwerken – ik ben ervan overtuigd dat Team Sky kan profiteren van Jaguars innovatiekracht én technologische knowhow.”

Mark Cameron, Global Brand Experience Director van Jaguar Land Rover:De verbintenis met Team Sky is zeer positief ontvangen door onze klanten – vele van hen hebben een uitgesproken passie voor de wielersport. Door een nog nauwere samenwerking, kunnen we ons verheugen op nog meer sportieve successen.”

Doen als de kampioenen

Team Sky heeft ook een Nederlands tintje: Servais Knaven, zelf voormalig renner, is er Sport Director. Hij rijdt Jaguar XF. De XF Sportbrakes die Team Sky inzet tijdens koersen als de Tour de France, zijn sportief, ruim en hebben een krachtige uitstraling. Ook buiten het wielrennen om is daarvan te profiteren. De XF Sportbrake is er namelijk vanaf € 54.690 en de XF Saloon vanaf € 51.900. Dus ook voor kampioenen: een Jaguar for the price of a car.