UITSTEKENDE CIJFERS VOOR JAGUAR LAND ROVER IN DERDE KWARTAAL VAN FISCAAL JAAR 2013/14

10 FEBRUARI 2014
Tata Motors Limited heeft vandaag de cijfers bekendgemaakt voor het derde kwartaal van het lopende fiscale jaar 2013/14. Opnieuw zijn uitstekende resultaten geboekt, met een groei van zowel afzet, omzet als winst. Daarnaast ontving Jaguar Land Rover in 2013 maar liefst 195 onderscheidingen.

De afzet in het afgelopen kwartaal (september – december) nam ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar toe met 27% tot 112.172 stuks. Dit is het directe gevolg van de sterke interesse naar de modellen uit het vernieuwde Jaguar Land Rover programma, met vooral een bijzonder grote vraag naar de Jaguar XJ, de Jaguar XF, de Range Rover en de Range Rover Sport.

Het grote wereldwijde verkoopvolume zorgde samen met een rijkere productmix voor een hogere omzet van 5,328 miljard pond in het derde kwartaal van het lopende fiscale jaar. Daarmee nam de winst voor belastingen in het kwartaal toe tot 842 miljoen pond.

Dr. Ralf Speth, Jaguar Land Rover Chief Executive Officer, verklaart naar aanleiding van de cijfers: “Onze financiële prestaties voor dit kwartaal en de daaraan voorafgaande perioden zijn een bewijs van de kwaliteiten van Jaguar Land Rover’s bekroonde producten, die aan de hoge verwachtingen blijven voldoen van onze klanten over de hele wereld.”

De awards van 2013

Naast uitstekende verkoopcijfers behaalde Jaguar Land Rover in 2013 ook liefst 195 onderscheidingen. Dit zijn de belangrijkste:

Jaguar F-TYPE: World Car Design of the Year (Duitsland), Goldenes Lenkrad voor de Convertible en de Coupe, Category en BBC Top Gear magazine Convertible of the Year.

Jaguar algemeen: nummer 1 in Vehicle Ownership Satisfaction Survey van JD Power Groot-Brittannië; Hoogste notering luxe merken in JD Power Sales Satisfaction Index USA.

Land Rover: in totaal 115 onderscheidingen, waarvan 55 voor de Range Rover (What Car - Luxury Car of the Year, Women’s Luxury Car of the Year en Best Luxury SUV volgens Edmunds.com en Forbes. Tevens kreeg de Range Rover de ‘Highest APEAL-score’ van alle automodellen