Prins Harry rijdt nieuwe Jaguar F-TYPE Coupé voor goed doel

21 FEBRUARI 2014
Tijdens een evenement om het door hem gesteunde The Endeavour Fund extra onder de aandacht te brengen, heeft de Britse prins Harry met een prototype van de nieuwe Jaguar F-TYPE Coupé geracet op het circuit van Goodwood.

The Endeavour Fund helpt om militair personeel met blijvend letsel hun zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde terug te laten vinden door middel van fysieke uitdagingen. Prins Harry en enkele van de betreffende militairen reden een aantal rondes op het fameuze circuit van Goodwood in de nieuwe Jaguar F-TYPE R Coupé, die een topsnelheid heeft van 300 km/h en in 4,2 seconden kan accelereren van 0-100 km/h. Daarmee behoorden zij tot de eersten die met de nieuwe, tweezits sportwagen konden rijden, voordat de eerste auto’s vanaf eind maart aan klanten zullen worden afgeleverd.

De nieuwe Jaguar F-TYPE Coupé kon door gewonde en invalide militairen worden gereden op het Goodwood Motor Circuit, als onderdeel van The Royal Foundation track day. Prins Harry is beschermheer van ‘The Royal Foundation of The Duke and Duchess of Cambridge and Prince Harry’.