Sterk eerste kwartaal voor Jaguar Land Rover

11 APRIL 2014
Jaguar Land Rover heeft een sterk eerste kwartaal achter de rug. In totaal werden er wereldwijd 124.776 auto’s verkocht, een stijging van 8% ten opzichte van dezelfde periode in 2013. In maart verkocht Jaguar Land Rover 55.183 auto’s (+3%). Vooral in China was er sterke groei: het aantal verkopen steeg met 36%. Ook in Noord-Amerika en Azië-Pacific was Jaguar Land Rover goed voor een stevige ‘plus’ (beide +13%). Groot-Brittannië en Europa lieten een marginale daling zien. Deze is toe te schrijven aan de timing van de introductie van nieuwe modellen. In ieder geval is duidelijk dat de jonge line-up van de merken sterk wordt gewaardeerd door klanten. Naar verwachting krijgt dit succes een vervolg met recent geïntroduceerde modellen als de Jaguar F-TYPE en de Range Rover Sport.
  • Totaal aantal verkopen eerste kwartaal: 124.776 auto’s (+8%)
  • Jaguar zeer succesvol met 24.031 afleveringen (+19%)
  • Land Rover-verkopen: 100.745 eenheden (+6%)

Met 24.031 afgeleverde voertuigen realiseerde Jaguar een verkoopstijging van 19% ten opzichte van dezelfde periode in 2013. In maart 2014 verkocht Jaguar in totaal 11.731 auto’s (+19%). In Europa was er een lichte verkoopdaling terwijl andere regio’s sterke verkoopstijgingen lieten zien. China was koploper met een plus van 49% en ook in Noord-Amerika was de stijging zeer sterk: +32%. De stijging in Groot-Brittannië kwam uit op 10% en in Azië-Pacific op 9%. In andere overzeese markten steeg de vraag naar de modellen van Jaguar Land Rover met 13%.

Land Rover: meer dan 100.000 verkopen in het eerst kwartaal

Wereldwijd verkocht Land Rover van januari-maart 100.745 auto’s, 6% meer dan in dezelfde periode van 2013. In maart was het aantal verkopen (43.452 exemplaren) vrijwel gelijk aan dat van vorig jaar. In Groot-Brittannië, Europa en andere overzeese markten noteerde het merk lichte verkoopdalingen. In China was Land Rover zeer succesvol met een verkoopstijging van 33%. Ook in Noord-Amerika (+8%) en Azië-Pacific (+15%) liet het merk stevige groeicijfers zien.

Vooruitblikken

Andy Goss, Group Sales Operations Director over de kwartaalcijfers: “De aanhoudend sterke vraag naar onze modellen heeft voor deze goede start van het jaar gezorgd. Dat willen wij vasthouden. De Jaguar F-TYPE coupé is zojuist gepresenteerd aan de media en binnenkort introduceert Land Rover de Discovery Vision Concept – een vooruitblik op een nieuwe familie van Discovery-modellen.”