Robert Doornbos nieuwe ambassadeur Jaguar

• Robert Doornbos: ‘F-TYPE Coupé is een Beauty en een Beest’
  • Collega Ambassadeur Armin van Buuren
  • Jaguar blijft verjongen

Beesd, 21 mei 2014 – Voormalig Formule 1- en Indycar-coureur Robert Doornbos is de nieuwe ambassadeur voor Jaguar in Nederland. Jaguar heeft voor Doornbos (32) gekozen vanwege zijn perfecte rijvaardigheid en aanstekelijke, jongensachtige bravoure. Als ambassadeur rijdt Doornbos in een auto die hem op het lijf is geschreven: de nieuwe Jaguar F-TYPE Coupé.

“Jaguar blijft verjongen”, aldus Marc Bienemann, algemeen directeur Jaguar Land Rover Benelux. “De frisse, steeds uitgebreidere line-up van het merk maakt dat in één oogopslag duidelijk. De verjonging wordt ook zichtbaar door de inzet van merkambassadeurs. Na Armin van Buuren, die een Jaguar F-TYPE Convertible rijdt, is coureur Robert Doornbos de tweede jonge en succesvolle ambassadeur van het merk.”

Liefde op het eerste gezicht

Robert Doornbos maakte carrière in de hoogste categorieën van de internationale autosport: de Formule 1 en Indycars. Als Jaguar ambassadeur stapt hij in de nieuwe F-TYPE Coupé. De sportieve auto heeft het hart van de coureur gestolen: “Alleen al door de looks was het liefde op het eerste gezicht. Op de weg én op het circuit maakt hij bovendien waar wat hij belooft: hij is licht, heeft volop vermogen en de gewichtsverdeling is perfect. Daardoor kun je de F-TYPE volledig naar je hand zetten – het is een echte rijdersauto.”

De samenwerking tussen Jaguar en Doornbos wordt ook zichtbaar op evenementen. Bij trackdays bijvoorbeeld, laat de coureur gasten tijdens snelle rondes ervaren hoe sportief de F-TYPE precies is.

F-TYPE Coupé in de Mille Miglia

Robert Doornbos reed afgelopen week met een F-TYPE Convertible de roemruchte Mille Miglia in Italië, hét jaarlijkse evenement voor klassieke sport- en racewagens. Doornbos: “Het was héél speciaal om met de F-TYPE deze legendarische wedstrijd over de openbare weg te rijden. Bij de 1.000 mijl (1.600 km) lange rit van Brescia naar Rome en weer terug kwamen ook de ‘voorouders’ van de F-TYPE Coupé en Convertible aan de start. De nieuwe Jaguars hebben duidelijk de sportieve en innovatieve genen van de auto’s van toen en dat geeft ze iets unieks: een uitgesproken karakter!”

EINDE BERICHT

Fotografie & art direction by Rahi Rezvani

Citaten
"Jaguar blijft verjongen. De frisse, steeds uitgebreidere line-up van het merk maakt dat in één oogopslag duidelijk. De verjonging wordt ook zichtbaar door de inzet van merkambassadeurs. Na Armin van Buuren, die een Jaguar F-TYPE Convertible rijdt, is coureur Robert Doornbos de tweede jonge en succesvolle ambassadeur van het merk." Marc Bienemann, algemeen directeur Jaguar Land Rover Benelux