Jaguar F-TYPE Coupé vanaf 23 mei bij de dealer

23 MEI 2014
De nieuwe F-TYPE Coupé staat vanaf vrijdag 23 mei in de Nederlandse Jaguar-showrooms. De scherp gelijnde tweezits sportwagen met zijn aluminium carrosserie is er met krachtige V6- en V8 Supercharged motoren. De prestaties zijn van hoog niveau en de standaarduitrusting is zeer uitgebreid. De prijslijst vermeldt bedragen vanaf € 84.900.
  • Tweezits sportwagen leverbaar vanaf € 84.900
  • Keuze uit V6- en V8 Supercharged-motoren
  • Ex Formule 1-coureur Robert Doornbos eerste rijder Jaguar F-TYPE Coupé

De spectaculaire Jaguar F-TYPE Coupé is er om te beginnen met een 250 kW/340 pk sterke 3.0 V6 Supercharged motor. Deze is standaard gekoppeld aan de achttraps Quickshift automatische transmissie. Handmatig schakelen kan via paddles aan het stuur. Deze uitvoering sprint in 5,3 s van 0-100 km/h en haalt een topsnelheid van 260 km/h. Mede door het relatief lage gewicht en het intelligente Stop/Start-systeem komt het gemiddelde brandstofverbruik uit op 8,8 l/100 km. De Jaguar F-TYPE S is nog sportiever. Niet alleen vanwege de 280 kW/380 pk sterke 3.0 V6 Supercharged motor, maar ook dankzij het standaard differentieel met beperkte slip en de sportief afgestemde wielophanging met Adaptive Dynamics. Het resultaat is een acceleratie van 0-100 km/h in 4,9 s en een topsnelheid van 275 km/h. Het topmodel van het programma is de Jaguar F-TYPE R met zijn 405 kW/550 pk sterke 5.0 V8 Supercharged motor. Deze sprint in 4,2 s van 0-100 km/h en haalt een topsnelheid van 300 km/h.

De luxe van sportiviteit

In de F-TYPE Coupé gaat sportiviteit samen met veel luxe. De basisuitvoering, die leverbaar is vanaf € 84.900, beschikt bijvoorbeeld al over een uitklapbare achterspoiler, Bi-Xenon koplampen, LED-dagrijverlichting, 18-inch lichtmetalen velgen, bekleding in leder/suedecloth, 8-inch multimedia kleuren-touchscreen, automatic climate control, fosforblauwe ambianceverlichting, USB-aansluiting etc. Er zijn volop mogelijkheden om de F-TYPE Coupé aan de individuele smaak aan te passen. Zo is een groot glazen panoramadak beschikbaar en is er keuze uit diverse hoogwaardige multimediasystemen.

De eerste F-TYPE Coupé-rijder van Nederland

De nieuwe Jaguar F-TYPE Coupé staat op 23 mei bij alle Nederlandse Jaguar dealers. De eerste Nederlandse F-TYPE Coupé-rijder is voormalig Formule1-coureur Robert Doornbos. De kersverse Jaguar-ambassadeur viel voor de ‘looks’ én de sportiviteit: “Een echte rijdersauto’’.

De F-TYPE Coupé is er vanaf € 84.900, de F-TYPE S Coupé vanaf € 99.400 en de F-TYPE R Coupé vanaf € 148.700.

#GoodToBeBad