Jaguar Beste Merk voor derde opeenvolgende jaar

29 MEI 2014
Jaguar is in het What Car?/J.D. Power-onderzoek 2014* uitgeroepen tot het beste automerk in Groot-Brittannië. Het is voor het derde opeenvolgende jaar dat Jaguar deze ‘Best Brand’-titel in de wacht sleept.

Het What Car?/J.D. Power-onderzoek omvat de meningen van 15.000 Britse autobezitters die 109 modellen van in totaal 27 merken beoordelen. Jim Holder, hoofdredacteur van What Car?, meldde: “Het is fantastisch om Jaguar zo hoog te zien scoren bij klanten op de thuismarkt. De XF is Jaguar’s best verkochte model en het is ook duidelijk te zien waarom; klanten gaven hoge scores op het gebied van ontwerp, comfort en betrouwbaarheid.”

De ‘Best Brand’-onderscheiding van Jaguar is behaald dankzij hoge scores voor ontwerp, comfort, betrouwbaarheid, verzekeringskosten en dealerservice. De Jaguar XF behaalde een tiende plaats in het onderzoek en was één van de best scorende auto’s in het hoge zakelijke segment. De XF heeft al verschillende internationale prijzen behaald sinds het model werd geïntroduceerd en de verkopen nemen nog steeds toe door toevoeging van carrosserievarianten, motoren en uitrustingsniveaus.

Opwindende introducties

Jeremy Hicks, Managing Director Jaguar Land Rover UK, verklaart: “Ik ben enorm trots op de ontwerp-, ontwikkelings- en productieteams van Jaguar voor het ontwikkelen van auto’s waarover onze klanten enthousiast zijn. Ook ben ik blij dat het Britse Jaguar dealernetwerk een serviceniveau biedt dat het bezitten van een Jaguar net zo plezierig maakt als het rijden in onze producten. Om voor het derde jaar op rij aan de top van het What Car?/J.D. Power-onderzoek te eindigen, is een enorme eer. Met een aantal opwindende introducties in de planning, kunnen wij niet wachten om een compleet nieuwe groep klanten te laten kennismaken met de Jaguar merkbeleving.”

EINDE BERICHT

Noot voor de redactie:

* Jaguar eindigde op een gedeelde eerste plaats met Lexus.