Jaguar versterkt positie als toonaangevend premium merk

18 JUNI 2014
Jaguar heeft de tweede plaats behaald in de 2014 Initial Quality Study (IQS) van J.D. Power. Daarmee scoort het Britse merk voor het derde achtereenvolgende jaar een Top 10-positie in dit invloedrijke Amerikaanse consumentenonderzoek. De F-TYPE speelde een belangrijke rol bij dit uitstekende resultaat en liet, in het eerste jaar van deelname, de op één na hoogste score in zijn segment noteren.

Meest competitief

In de Initial Quality Study worden ervaringen van klanten verzameld over hun bevindingen in de eerste negentig dagen na de aanschaf van hun auto. Het onderzoek richt zich op 233 facetten, waaronder exterieur, motor en transmissie, rijbeleving, interieur en audio/communicatie/entertainment/navigatie.

“Jaguar is hard op weg om één van de meest competitieve merken in het luxe segment te worden en deze prestatie op het gebied van kwaliteit is een belangrijke aanvulling op de fantastische ontwerpen en prestaties waardoor mensen verliefd worden op onze auto’s en het merk”, aldus Jeff Curry, Brand Vice President, Jaguar North America. “Deze op kwaliteitsgebied hogere notering dan die van onze concurrenten, is een enorme beloning voor het wereldwijde Jaguar team dat gedreven is om een nieuwe generatie Jaguar liefhebbers voor zich te winnen.”

Toekomst
De volledig van aluminium gemaakte F-TYPE Coupé, met een vanafprijs van € 84.900, versterkt samen met de F-TYPE Convertible het aanbod van sportieve Jaguar modellen. De F-TYPE R Coupé is het topmodel van het programma, met een 405 kW/550 pk sterke 5.0 V8 supercharged benzinemotor die in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/h accelereert en een elektronisch begrensde topsnelheid heeft van 300 km/h.

In de toekomst zijn meer spannende ontwikkelingen van Jaguar te verwachten. Zo komt de Jaguar XE, een volledig nieuwe sedan in 2015 op de Nederlandse markt. Deze voornamelijk van aluminium gemaakte Jaguar XE is het eerste model dat wordt aangedreven door Jaguar’s nieuwe generatie van krachtige en zuinige Ingenium 2.0 liter viercilinder motoren; krachtbronnen die zich onderscheiden door buitengewone prestaties en lage verbruiks- en emissiewaarden.