Gezamenlijke drive van Jaguar en Team Sky: nieuwe Tour-overwinning

04 JULI 2014
Om Team Sky te ondersteunen op weg naar de derde opeenvolgende overwinning in de Tour de France, lanceert Jaguar de #KeepPushing-campagne. In het kader daarvan voerde kopman Chris Froome een unieke stunt uit.
  • Unieke stunt van Chris Froome voorafgaand aan Britse Tour-start
  • Jaguar sinds 2010 officieel partner van Team Sky
  • Racefietsen van Team Sky lichter en gestroomlijnder dankzij knowhow Jaguar

Dit weekeinde staat het Engelse Yorkshire in het teken van de ‘Grand Départ’ van de Tour de France 2014. Het feit dat dé wielerronde dit jaar in Engeland start, inspireerde Jaguar en Team Sky tot een wereldprimeur op twee wielen. De hoofrolspeler daarbij is Team Sky kopman Chris Froome – klik voor de teaser.

Jaguar en Team Sky: samen sinds 2010

Team Sky werd opgericht in 2010. Sinds die tijd is Jaguar partner van de wielerploeg die in 2012 en 2013 de overwinning in de Tour de France voor zich opeiste. Het partnership werd vooral zichtbaar door de inzet van Jaguar’s XF Sportbrake als ploegauto. Dit jaar werd de samenwerking verder geïntensiveerd. Jaguar is nu ook Innovation Partner. Dat betekent bijvoorbeeld dat Team Sky toegang heeft tot de knowhow en de technische faciliteiten van Jaguar.

Gestroomlijnder, lichter, sneller

De technische samenwerking tussen Jaguar en Team Sky werpt nu al zijn vruchten af. Zo maken de renners van Sky in ‘La grande Boucle’ gebruik van de nieuwe Pinarello Dogma F8. Deze racefiets is met behulp van Jaguar ontworpen en geoptimaliseerd. De Dogma F8 is 9% lichter en 26,1% gestroomlijnder dan zijn voorganger (6,4% inclusief de renner). De stroomlijn van het frame alleen verbeterde met 40%. Chris Froome na tests met de Dogma F8: “Hij is duidelijk lichter en hij voelt stijver aan. Met deze fiets kan ik de Tour de France opnieuw winnen.”

Op weg naar weer een gele trui

Mark Cameron (Global Brand Experience Director van Jaguar Land Rover) over de samenwerking en #KeepPushing: “De samenwerking met team Sky wordt enthousiast ontvangen door onze klanten, die vaak ook een passie hebben voor wielrennen. We zijn blij dat we Team Sky kunnen bijstaan op weg naar wéér een Gele Trui. We wensen Chris Froome en zijn teamgenoten daarbij veel succes!”