Jaguar Land Rover noteert beste half jaar ooit

11 JULI 2014
Jaguar Land Rover, de grootste Britse producent van premium SUV’s en personenauto’s, heeft in het eerste half jaar van 2014 de sterkste verkopen ooit gerealiseerd, met een totaal van 240.372 auto’s, 14% meer dan in de eerste zes maanden van 2013. Om dit in een ander perspectief te plaatsen: Jaguar Land Rover leverde in het eerste half jaar meer auto’s af dan in het hele jaar 2010. In de maand juni verkocht Jaguar Land Rover 39.594 auto’s, 17% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
  • Jaguar Land Rover realiseert beste half jaar-verkopen ooit, met in totaal 240.372 auto’s in eerste zes maanden van 2014, 14% meer dan in zelfde periode vorig jaar
  • Meer auto’s afgeleverd in eerste zes maanden van 2014 dan in hele jaar 2010
  • Jaguar verkocht 43.587 auto’s in eerste half jaar van 2014, 16% meer dan in zelfde periode vorig jaar
  • Land Rover verkocht 196.785 auto’s in eerste zes maanden van 2014, 14% meer dan in zelfde periode vorig jaar
  • In juni verkocht Jaguar Land Rover 39.594 auto’s, 17% meer dan in juni 2013.
  • Exportgroei beloond met Queen’s Award for Enterprise in International Trade

De Jaguar verkopen namen in het eerste half jaar toe met 16% ten opzichte van vorig jaar, waarmee nog meer klanten zich ‘Alive’ kunnen voelen. In totaal werden in de eerste zes maanden 43.587 auto’s verkocht, waarvan 7.595 in de maand juni.

Land Rover versterkte de positie als wereldwijd toonaangevende producent van SUV’s door in het eerste half jaar ‘Above and Beyond’ te gaan met een 14% stijging van de verkopen tot 196.785 stuks. Alleen al in juni werden 31.999 Land Rovers verkocht, 18% meer dan in dezelfde maand van vorig jaar. Daarbij noteerden alle modellen sterke cijfers.

In Juni werd Jaguar Land Rover’s voortdurende verkoopsucces bekroond met een Queen’s Award for Enterprise in International Trade. Verder kregen de verschillende Jaguar Land Rover modellen gedurende de eerste zes maanden van dit jaar meer dan 50 internationale prijzen toegekend.

Andy Goss, Jaguar Land Rover Group Sales Operations Director, is enthousiast over de sterke verkoopcijfers in het eerste half jaar: “Het is fantastisch om te zien dat zowel Jaguar als Land Rover in de eerste helft van 2014 zulke sterke verkoopprestaties hebben neergezet. Range Rover Sport verkopen zijn nadrukkelijk gestegen sinds vorig jaar en zelfs 21 maanden na zijn introductie blijven de verkopen van de Range Rover nog steeds toenemen. Ons best verkopende model, de Range Rover Evoque, blijft eveneens een solide verkoopgroei vertonen. Bij Jaguar blijft de F-TYPE zowel de wereldwijde verkopen stimuleren als de naamsbekendheid en begeerlijkheid van het merk vergroten.”

De prestaties van Jaguar Land Rover zijn in overeenstemming met de koers die is uitgezet in de strategische groeiplannen van de onderneming, waarbij in de komende vijf jaar zal worden geïnvesteerd in 50 nieuwe productacties. Dit omvat onder meer een investering van 1,5 miljard pond in de introductie van een compleet nieuwe, technisch geavanceerde, aluminium voertuigarchitectuur in komende modellen, te beginnen met de Jaguar XE premium sedan die vanaf 2015 in Solihull zal worden geproduceerd. De nieuwe Land Rover Discovery Sport, waarvan de verkoop eveneens in 2015 start, wordt de meest veelzijdige en capabele auto in het compacte SUV-segment. Dit wordt het eerste lid van de nieuwe familie van Discovery modellen, waarvan het design is geïnspireerd door de Discovery Vision Concept die in april op de New York International Auto Show werd gepresenteerd.