Emeli Sandé, Idris Elba en Stella McCartney maken Londen 'Exhilarated' in Jaguar's FEEL XE-campagne

30 JULI 2014
Jaguar lanceert vandaag FEEL XE, een campagne die is opgezet om de essentie van Britse creativiteit en innovatie te bundelen met behulp van een inspirerend gezelschap van Britse Forward Thinkers uit de wereld van muziek, film en design.

Emeli Sandé, Idris Elba en Stella McCartney zullen belevingen creëren en uitdrukking geven aan de ‘Exhilaration’ die aan de basis staat van de XE, Jaguar’s nieuwe, premium, middenklasse sport sedan.

Emeli Sandé, de Britse meervoudig platina singer/songwriter, zal het eerste FEEL XE-project creëren. Emeli en Jaguar vragen het publiek om inspiratie voor Emeli bij het creëren van een FEEL XE-songtekst over het gevoel van Exhilaration, ter ondersteuning van de introductie van de Jaguar XE. Om inspiratie op te doen zullen Emeli en Jaguar het publiek de vraag stellen: “What makes you feel Exhilarated?”

Via #FEELXE kan het publiek via social media (Twitter, Facebook en Instagram) woorden, foto’s, geluidsfragmenten en video’s delen met Emeli om aan te geven wat hen Exhilarated maakt. Aangezien Exhilaration vele dingen voor veel verschillende mensen kan betekenen, verwachten Emeli en Jaguar een grote verscheidenheid aan inzendingen.

Over haar betrokkenheid bij het project verklaart Emeli: “Ik ben trots om met Jaguar aan het FEEL XE-project te werken. Het is erg opwindend om het verleidelijke ontwerp en de elegante prestaties van dit fantastische Britse merk en van de nieuwe XE met muziek tot leven te brengen. Ik kan nauwelijks wachten om met de wereld te gaan samenwerken, te zien wat Exhilaration voor hen betekent en het nummer tijdens een geweldig evenement in Londen in première te laten gaan.”

Emeli’s FEEL XE-song wordt voor het eerst ten gehore gebracht op 8 september a.s., op een geheime locatie aan de Thames, als onderdeel van een spectaculair audiovisueel evenement. De onthulling van Jaguar’s nieuwe XE premium sport sedan vormt de afsluiting van het evenement en is onderdeel van een serie indrukwekkende Jaguar XE-stunts en -evenementen verspreid over Londen.

De XE is een echte sport sedan die zich onderscheidt door design en innovaties van ongeëvenaard niveau, waarmee hij grensverleggende handling en prestaties biedt. Kwaliteiten die de FEEL XE -campagne zal uiten via creatieve interpretaties van het begrip Exhilaration.

Emmy-genomineerd, Brits acteur Idris Elba gaat in samenwerking met zijn productiemaatschappij Green Door Pictures een FEEL XE-project creëren. Dit wordt geïnspireerd door zijn passie voor auto’s en innovatie, een interesse die hij voor het eerst uitdiepte in de BBC2-serie ‘King of Speed’. Idris vertelt: “Ik heb een gepassioneerde en persoonlijke band met auto’s. Wanneer ik denk aan Exhilaration, gaan mijn gedachten gelijk naar de belangrijke momenten in mijn leven en de rol die auto’s daarbij hebben gespeeld.”

Gerenommeerd Brits designer Stella McCartney, die het tweede FEEL XE-project na dat van Emeli zal creëren, legt uit: “Ik ben gepassioneerd over Brits design en Britse innovatie. Ik ben trots om bij het Jaguar FEEL XE-project betrokken te zijn en kijk uit naar deze boeiende samenwerking.”

Fiona Pargeter, Jaguar Land Rover’s PR Director: “De XE is een heel speciale auto en wij wilden garanderen dat deze een absoluut unieke introductie krijgt. Wij zijn erg blij om samen te werken met deze grote, wereldberoemde talenten om interessante en meeslepende ervaringen te creëren, die wij over de hele wereld kunnen delen. Emeli is een ongelooflijke artiest en een belichaming van de creativiteit en élégance die aan de basis ligt van het merk Jaguar en van de nieuwe XE.”

Tussen nu en 8 september kan het publiek op Jaguar’s Facebook-pagina (www.facebook.com/JaguarNLD) via exclusief beeldmateriaal en interviews volgen hoe Emeli Sandé door de social media-gemeenschap wordt geïnspireerd. Volgende projecten van Stella McCartney en Idris Elba worden op een later tijdstip aangekondigd.