Jaguar Land Rover meldt 22% verkoopstijging voor tweede kwartaal 2014

11 AUGUSTUS 2014
Jaguar Land Rover Automotive plc heeft vandaag de resultaten voor het tweede kwartaal van 2014 gerapporteerd.
  • Sterke kwartaalresultaten
  • Verkopen bedroegen 115.596 auto’s – een stijging van 22%
  • Kwartaalomzet 5,353 miljard pond
  • Winst voor belastingen 924 miljoen pond
  • Wereldwijd blijvend sterke vraag naar Jaguar Land Rover producten

De verkopen in het tweede kwartaal namen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar toe met 22% tot 115.596 auto’s Dit is het resultaat van de sterke wereldwijde vraag naar het programma nieuwe en jonge modellen van Jaguar en Land Rover. Vooral de Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Evoque en Jaguar F-TYPE presteren uitstekend.

Dit sterke verkoopvolume heeft zich vertaald in een kwartaalomzet van 5,353 miljard pond. Daarmee nam de winst voor belastingen toe tot 924 miljoen pond. Dit is enerzijds te danken aan de gestegen verkopen en bijbehorende omzetgroei, maar ook aan een sterke productmix en aanwezigheid in economisch sterke markten.

Naar aanleiding van de resultaten verklaarde Dr. Ralf Speth, Jaguar Land Rover Chief Executive Officer: “Deze financiële prestatie is het resultaat van Jaguar Land Rover’s sterke en bekroonde modellenprogramma. Wij hebben als doelstelling om klanten te inspireren met exceptionele, premium auto’s en met de hoogste standaards voor kwaliteit, technologie en klantenservice. Wij willen onze klanten een beleving bieden waarvan ze met hart en ziel kunnen genieten, hun leven lang.”

EINDE BERICHT

Noot voor de redactie:

Jaguar Land Rover’s financiële jaar loopt van april t/m maart, waarmee het tweede kwartaal van 2014 overeenkomt met Jaguar Land Rover’s eerste kwartaal van het financiële jaar 2014/15.